selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 5 April 2011

::PUJUK ANAK::

Assalamualaikum
selamat pagi semua

anak-anak suka merajuk?
ini kes biasa dalam keluarga kita
saya ini jenis yang tak suka pujuk banyak kali
sekali dua pujuk lagi..dan lagi..dan lagi
kali keempat mulalah hangin sudah naikk!!!!

pastu saya ini mulalah
bersilat terus silambam ke hape..hehe
saya memang rimas dengan
anak-anak yang menangis berpanjangan
bukan menangis sebab sakit
tapi menangis buatan merajuk
last-last saya buat tak tahu aje
reti pulak dorang diam

sekarang yang paling kuat merajuk
jatuh kepada mek sarah..huhu
raja merajuk pulak si najwan
adoiii..

camna uolls tangani anak begini
memujukkkkk ajo ke?

p/s: nk gi bekpes jap..sblum senaman turun naik tangga..

25 Rajin Komen:

Tie Lee berkata...

aku pun rimas gok ore marajuk2 ni...tapi anak aku dok merajuk pnjg2...maybe sebab dr kecik maknya dok layan....hu3....busy kan....

Acik Erna berkata...

sarah-najwan..dirumah ni tak de yang berani merajuk lama2..kalau mula nak merjauk je..maknya dah tegur..
HA..nak merajuk la tu..cantik sangat la tu merajuk..he he..
kalau sape merajuk dah tentu kena marah..jadi tak de sape yang berani merajuk..

Hanis Azla berkata...

samalah kak.. saya pun tak layan anak2 merajuk.. sekali dua cukup nak pujuk.. lebih2 pergilah ko merajuk di situ.. ha..ha.. sbb makin pujuk makin panjang rajuknya.. bila kita buat tak tahu, pandai pula okey sendiri..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

salam kak...heheh..sape lagi pujuk mereka kan..tapi ada orang suami kuat menyakat anak..isteri kena pujuk

Eliza berkata...

Samalah ngan mek Farah kita. gewam tengok. grrr...sikit punya hal pun nak nangis merajuk sampai guling2.

Anak pompuan sorang atau sume girl mcm tu eh? jenis attention seeker kan Rozie. nak sume org ikut fokus kat dia jek. tapi saya selalu wat dunno malas nak layan. Dah lama sikit baru saya pujuk dia balik.

Memory berkata...

buat tak tau je kak.. lama2nanti mesti diam...

Lydia Miza berkata...

saya tension dgn anak menangis lama2....so saya kena pujuk sampai dia diam.tak mo diam saya tggl kan je tanda saya denda.tp malamnya saat dia tidur saya akan baca kan ayat pelembut hati dan niatkan yg baik2 serta hembus di ubun2 anak tu.tu je yg mampu saya buat sis...saya kan peknen , anak memang meragam!

SayaNina berkata...

hehe! xtau nk advice cane....lom ada anak..hehe!!!

shahrilhakime berkata...

awok anak yang no 2 peghangei macam ni....maklomle die dengan adik kecik die beze umor tak sampei setahon pun...... jeles dah ade.....die kalo udah menangis...oghang lain dia taknak.....kat ayah die ni je die nak.....jalan terbaik...awok bawak berjalan....kalo malam pulak...bawak pegi kedai makan....hehehe...

Kak Amy berkata...

kak amy tak ada pengalaman la kak , tapi dengan entri nie boleh juga amy skodeng komen2 yang di beri mungkin sedikit sebanyak ia dapat membantu amy di akan dtg ,betul tak hehe...

Ati Masrif berkata...

samolah kito...

selalu kalau sekali dua
pujuk tak jalan
kita biarkan saje...

nanti2 tu depa oklah tu
pasai kalau byk kali tak jalan
mula mak dia pula yg majuk...hihi

wahida berkata...

alhamdulillah...anak2 saya kalau merajuk x berpanjangan...harap2 kekal la sampai dewasa...

dorang merajuk nak perhatian lebih je tu kak...

sarah-najwan berkata...

das:
aku pun..tak koser mak..hehe

kak erna:
tu la..saya mmg pantang anak merajuk lama2..along ngan angah..mmg jrg merajuk..meke dah tau guaner..

hanis:
tu la..kalu xpujuk pandai lak diam..

hawa:

hubby akak pom jenis xsuka pujuk2 dan xsuka nyakat anak..hehe

eliza:
gamaknya gitulah gegirl kita tu..manja kededek wey...dok tahan ambo..sobar ajo..

shera:
akak buat gtu la shera..

LM:
awk lagi la tgh preggy..xkoserkan..tapi jika bole pujuk..pujuklah..jika x..pnadailah si anak itu

sayanina:
xpa..amik buat pglmn utk esok2 da ada anak

D08:
bagusnya demo..siap bw gi jenjalan..xpe..bertuah si anak..

amy:
xpa amy..satgi amy byk ilmu sb da byk amy baca dr pglmn ibu2 ini..

ati:
hehe..kita serupa..jenis xkoser..

wahida:
elok gtu..jenis jrg merajuk..bertuah mak..

Zaidah berkata...

tak suka pujuk anak merajuk...kekadang memang sengaja biarkan diorang merajuk....

Azlan Strider berkata...

hehe..untuk anak akak ade orang pujuk..kalo mak saya mmg xde de dia nak pujuk..mak saya kat klu pujuk nnt sya naik lemak..sib baik kakak sy ade selalu pujuk..hehehe

Regards,
-Strider-

Unknown berkata...

suruh mandi menangis..
ajak pi kedai menangis..
nak sikat rambut menangis..
nak pakai seluar menangis..
boleh kata semua benda nak buat maisara menangis..
patutnye nak mulakan satu2 kerja kita kena bismillah..
tapi maisara mesti mulakan dengan menangis..masa kecik dulu saya pujuk jugak..
dah besar saya biar je..
kalau rasa rimas
saya pun macam sarah jugak..
bersilat la..
heheheh

☾SHiemaCMa786☾ berkata...

anak2 cma dua2 kuat merajuk..buat msa ni..cma pujuk selagi yg boleh..agak2 x bole nk pujuk...biar abah dia yg handle..

Yasminhamid berkata...

saya pujuk 3 kali jer.. lepas tu pandai la sendiri,.. tapi kalau suami saya pujuik sekejap jer diorang dah ok...

Yasminhamid berkata...

saya pujuk 3 kali jer.. lepas tu pandai la sendiri,.. tapi kalau suami saya pujuik sekejap jer diorang dah ok...

sarah-najwan berkata...

zaidah:
kene sengaja jugk sb mmg xkoser nk layan..byk lagi keje lain bole buat..tapi rajukan dorang kdg2 melambatkan keje kita ajo..sobar ajolah mak..hehe

mr.strider:
kalu mak xpujuk..otomatik budak2 malas nk merajuk..tapi xle lari..budak suka rajuk..

diana:
seb baik anak4 saya xde lah smapai camtu..mybe maisara sorang..rajukannya lebih sket..

cma:
hubby akak mmg xde nk pujuk2..hehe

min:
mcm saya la..pujuk gak sekejap..nmpk naik lemak..makin kuat nangis..xkoser dah..biar je nk nangis pun..

eelobor berkata...

muaz yang baru umur 2 tahun lebih pun dah mengada2, huhuhu. macam2 karenah dia. kekadang hangin gak

Azlan Strider berkata...

betul2..da besar jadi laa macam saya kak..nak merajuk pun xreti dah...hehehe..

Regards,
-Strider-

suri solehah berkata...

salam..anak saya yg no 2 pun kuat merajuk..pantang silap skit..merajuk..time larat pujuk..time tak larat saya pun buar je...lama2 hilang sendiri huhu

nazirulhazwan~ berkata...

saye biakan aje anak saye tu kalau die merajuk.hahaha

anak kucing la tapi.huahauhauha

Unknown berkata...

hehe..apik xdok anok lg..tp kalo adik kecik apik nanges, apik pujok bg cekelat sutey..hehe