selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Sabtu, 2 April 2011

::MENGADU DOMBA @ BANYAK SONGEH!!::

Assalamualaikum
balik-balik dari skol
tengok laptop dok terbuka
hah!! apa lagi hapdet dulu deh..hahaha

**3 hero masa kecil**

bab mengadu domba atau banyak songeh ini
saya bukan nak storikan tentang orang lain
ini seme tentang 3 hero saya itu
minggu ini banyak cerita tentang hero malaya ajokan..
uolls layan ajolah sampai abis deh..
mana tau kot2 dapat pengalamannya..hehe

jika seorang mengadu domba
pada saya atau ayahnya:

angah: mak..tadikan along buat ini..itu..ini..itu
dan jika saya marahkan along
atas sebab aduan tadi
punyalah suka si angah ni

satu lagi pesen gini:
mak: sapa yang buat mende ini?
secara serentak 3 hero akan berkata2:
along: angah mak
angah: wan mak
najwan: angah mak

semua tak nak mengaku
last-last saya cakap:
"tak dak sapa ngaku..mak ngan ayah atau adik sarah aje yang buat"

satu hal lagi:
mak: tolonglah angah kemas tempat tidur tu
angah: asyik-asyik angah aje..alonglah pulak
mak: kalu gitu..mak sudah bosanlah menyapu rumah, memasak, membasuh..bla..bla..bla..angah la pulak buat..

itulah anak-anak kitakan
anak-anak zaman skrg
banyak benar potensi mereka
justeru sebagai ibu bapa
kita haruslah bijaksana
dalam mendidik dan mengajar mereka..

p/s: hari ini hari hubby menjaga anak..hehe

17 Rajin Komen:

azwa amani berkata...

huhuhuhu..biase lah tu budak2...amani mase kecik2 lagid ah takde mak..tak sempat nak ngadu2 pun..hehehe :(

SYAMIL berkata...

haha
yang bertulisan merah tu sebijik macam mak saya marah sy kalau pemalas sangat mase kecik2 dulu.haha

diana berkata...

baru kejap tadi saya sembang dengan suami tentang ni..
hehehh..

anak akak saya macam ni la..
bila suruh orang ini,orang ni
cemburu pulak yang tu tak disuruh..
kepas tu mengadu tak habis2..heheh..

berbeza dengan anak pakcik saya..
patuh je dengan cakap ibu ayah..
kalau disuruh tak banyak cakap terus buat..tak de ngeluh2 .
cemana dia didik tak tau la..

ShErA berkata...

budak sekarang ni susah sikit nak dengar cakap... adik shera pun kadangkala degil gak..

eiela berkata...

haha suka dialog yg kedua tuh, kalau mak dia berhenti buat kerja rumah, abislah,,karam. =P

Latest Entri :
Takdir Terindah

Adinda Amy Sensei berkata...

hi kak...

kakchik@ella berkata...

tak da pengalaman camni sbb anak kc sorang je. hihi ..

shameel Iskandar berkata...

iNilah cabaran dlm menididik anak-anak. Semakin hari smeakin mencabar. Tapi, yakinlah dgn didikan yg baik mereka akan mejadi insan yg berjasa kpd agama, bangsa dan negaram dan tentu sahaja kpd org tuanya

Yasminhamid berkata...

kalau anak saya.... yg no 2 tu kakai mengadu... abangnya kurang sikit.. hihihi..

sarah-najwan berkata...

azwa:
oo..xpe..ni seme bole jadi pglmn kat awk utk mendidik anak2 kelak..

syamil:
uu..ada jgk kamu ni yer..

diana:
tu la..bila anak sorang..kuranglah aduannya..bila dah ada pesaing@ adik2 yg lain..potensi lagi besar..
tggu maisara ada adik nati deh..

saya pom hairan ada parents yg didik anak dia..ngikut aje..kalu dok rumah org tu..sopan ajo..diamm..guaner dia ajar xtau la..salute betul..

shera:
budak2 skrg shera..huhu

eiela:
tu la..tongkang pecah weyy..

amy:
hai..

KCE:
hehe..ambo ni wey..lotih..

shameel:
tu la..parents kene mahir..jika tak..tekanan..

min:
kdg2 abg byk ngalah..

eelobor berkata...

hehehe.....sengih jer baca entri nih. teringat lak masa budak2 dulu

Cma Shiema berkata...

he3..mcm2 kerenah anak2 bila mengadu2 ni kan..anak sulong cma dah mula nak mengadu2 ,wlupun ckp bahasa german..(pelat)

Solihin Zubir berkata...

haha.. dlu masa kecik2 dlu, sy paling tak puas ati ngan adik pompuan sy tu..
skit2 nk ngadu.. haha..

apik pehe berkata...

hehe..xper..hubby kak mesti pandai masak kan..hehe

SYaMiLa berkata...

ahmad & ira pun camtu jugak...budak2 kan...he3

ieda berkata...

aduhh mcm nie lah kak .. anak2 nie .. mereka x ramai .. tapi berdengki mcm ramai adik beradik jewww ... ekekek
kalau anak2 x der lain pulak kita raasa ... bila mereka ada .. aduhh pening kepala jeerrr :)

Pn DG berkata...

hu3....supo lah....mcmn cara nk hilangkn dlm diri anak2 perangai gitu ekk....