selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 29 April 2011

::RAMAINYA ANAK::

Assalamualaikum
selamat pagi jumaat semua

berapa orang anak yang uolls rancang?
ce kira anak saya dalam gambar ini..hehhe

ada 6 orang budak dalam gambar ini
eh..eh...anak kak sarahnajwan empat aje kan..hehe
ye la tu..anak saya 4 aje
2 orang lagi tu anak sedara saya

seronoknya jika saya
ada 6 orang anak
itulah dulu zaman mudo-mudo
malas hendak preggy
sebab dahulu asyik fikir letih dan penat
anak kecik-kecik susah hendak jaga

saya sangat salute orang yang ada anak ramai
maksudnya antara 5 hingga 8
seronok tengok dan nampak meriah
sekarang umur da tuo
hendak preggy pun fikir 1001 kali

uolls hendak anak ramai atau tak?
jika umur masih muda lagi
bolehlah kan..tapi sekarang
kene rancang dengan kemas dan teliti
banyak keperluan dan kehendak
kos sara hidup juga kena rancang dan sesuaikan
sebab kos hidup sekarang memang tinggi

p/s: kalau tengok baby..jam tu jugak terasa nk berbaby lagi..hahhaha

25 Rajin Komen:

ShErA berkata...

shera paling suka tgk baby... hr tu teman kwn beli bj utk ank buah die yg br lahir... wah, mmg rambang mata nk beli bj especially utk baby girl..

MamaEma berkata...

setakat ini cukup laa ada dua...lagipun dah sepasang.... tapi kalau terpregnant... kenalah terima juga...

dyea irdina berkata...

sy baru nak masuk 3..umur dah 32..ada 3 taun lg unt menambah ahli..lepas 35 dah nak bersara..pregant tu nikmat tp alahan masa preggy tu yg tak tahan..

~izan~ berkata...

kan..meriah je kalu ramai2...tp izan ada dua ni dulu cukup la..nnt kalau ada rezeki kemudian2 terima aje..lgpun izan besarkan sorg2 kak..Daddynya di lautan berbulan2,sgt mencabar bila sorg2 uruskan semua...

SURIA AMANDA berkata...

seronok kalau ada anak ramai..i ada sorang jer,nak tambah kena la kahwin lagi sekali..adik i..nak bersalin dah..preggy twins...seronok kan...x per la..anak dia anak i jugak kan...

eelobor berkata...

Insya Allah, jika ada rezeki nak menambah lagi

ieda berkata...

aduhh kak .. saya 3 dah cukup huhuh dah mcm 30 org tuu :))

anak2 adalah rezeki .. tapi kita kena pandai mengolah rezeki agar kita mampu hadapi dunia yg makin lama makin canggih ..
kerana skrg bukan dulu .. bukan kuantiti yg kita cari tapiiiiiiii KUALITI :))

~ yus ~ berkata...

anak ramai mmg seronok, tapi nak mendidik mereka menjadi insan terbilang, gemilang, cemerlang tu kak yang susahnya kan...

tp kan kak, kalau ada rezeki lagi, boleh lagi tu kak..

Makcik yus tambah anak ke 7 di usianya 45 tahun, anaknya itu sebaya dgn anak saya Arif..hehe

Hanis Azla berkata...

mmg seronok tgk org ada ramai anak.. dulu2 mmg saya pun nak anak ramai sbb adik beradik sendiri dan suami tak ramai.. tp bila setiap kali mengandung mabuk teruk sudahnya sampai 3 aje yg saya larat.. he..he..

Zue AnnaLeeya berkata...

mmg tingin kak... tp bila pkir penat tuh, mcm taknak plak...
tp bile tgk beby jerk, rasa mcm nak peknen lagik... tp dah 30an la... dah tuo... hahahaha...

OneSimpleMother berkata...

salam ziarah.. saya pun suka anak ramai. sebelum kawen target nak 5 anak tapi semuanya ketentuan Allah kan. kawen pun dah lambat. nak dapat sorang ni pun menunggu lama jugak.. hehehe.. tapi masih ingin mencuba walau pun umur ni dah hampir2 senja.. hehehe..

sweet stalker berkata...

huhu, akak tau tak papa atien adik beradik dye 12 org. huuu

apik pehe berkata...

bby?hehe..umur 30 kot apik akn kawen nati..hehehe

MamaYatie berkata...

betul, kalo tngk baby mmg nak tambah lagi..saya skrg dah ada 3..kalo financial mengizinkan lagi 2 thn nak jugak tmbh satu lagi, bg sama ngan akak..kekeke..sbnrnya teringin nak boy la..kot2 ada rezeki kami!doa2kan yer...amin!!

munna berkata...

munna rasa 4 org dah cukup lah kak...tapi klu ada rezeki lebih terima je...walaupun kos sara hidup makin meningkat ..insyaALLAH setiap anak ada rezeki untuk kita nanti...

diana berkata...

saya nak lagi 2..
tapi..
tak berani la..
heheeh...

Yasminhamid berkata...

adik beradik saya 10 org. adaik beradik suami 9 orang. saya sendiri baru beranak 2. tak pasti nak tambah lagi ke tak??

Alin Marlini berkata...

Alin baru 2. Teringin jugak nak tambah anak..tapi disebabkan kewangan tak menentu lebih baik pendamkan dulu. Anak itu rezeki..tapi kalau tak mampu nanti kesian pd anak2..

kakchik@ella berkata...

Eh .. bestbya ramai2 cenggini. saya sorang je.

MommyAqil berkata...

A'ahkan kak..kalo tgk org ade baby terasa nak ade baby jugak..tp saya plan nk ade 4 org ank juge cam kak SarahNajwan..Ntahla..Kalo dapat dua pasang Alhamdulillah...

AngahSayang2314 berkata...

nak tue memang nak tapi kena pikir betul2 dulu lg sekarang bab ekonomii

Izan Ishak berkata...

betul tu kak! kalau tgk baby jam tu jugak rasa nak ada baby...

kakak izan paling ramai bersalin 13 org anak...kalau tanya izan, 4 ni pun insyaAllah dah cukup~

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

awe rancang nak ada 3 couple..kalu tak dapat pun..dapat 6 anak pun ok..sebab sangat suka ..hehe

Solihin Zubir berkata...

sy ada 7 bradik.. :D

SYaMiLa berkata...

sya ada 2 org ni pun dh haru biru...camne la nak tambah sorg lagi...he3