selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Sabtu, 21 Mei 2011

::UBAT UWEK..UWEK..::

Assalamualaikum
selamat pagi semua
saya bersiaran dari intekma ini...hehe

mabuk dan pening semalam itu sudah hilang
maklum la sudah lama tak makan "JEM"
tiba-tiba jadi teringat zaman kecik dahulu
asal naik bas ajo..mesti ada spare plastik "GELENYAR"..hehehe
takutlah muntah dan memang uwek..uwek.. pun..
oghe klate royak "daghat"..huhu

saya dahulu masa form 6 di skol kat KB
jadi memanglah syarat naik bas dari rumah saya
yang makan masa 2 jam jugak
memang akan muntahlah..huhu
seb baik jugak sudah ada ubat tahan muntah
maka tidaklah hal itu memalukan saya dalam bas
malu woooo..kalu uwek..uwek..dalam bas
seme orang tengok dan ada banyakkkk bau..
[jangan yang uwek..uwek..sekarang sudaaa]

saya rasakan faktor kita pening dan mual itu
sebab kita jarang-jarang naik kenderaankan
[zaman saya kecik mana mak ayah saya ada kete]

macam anak-anak kita sekarang
dalam perut lagi sudah naik kete
itu pasal dorang relak ajo..steady dan berlasak
waima dalam kereta..adooiiiiii!!!!

itu pasal semalam saya dok uwek..uwek
anak-anak saya macam pelik
bukan mek sarah nak dapat adik baru
tapi sebab makan JEM banyak sangat

p/s: amaran: jangan uwek..uwek deh baco n3 saya ini..:P

16 Rajin Komen:

Kakzakie berkata...

Kalau sekarang uwek-uwek itu petanda baik dan tak perlu malu. Mesti semua org happy....

kakcik berkata...

Kakcik tak mahu dak uwek-uwek dalam apa keadaan pun! hehehe...

padlie berkata...

kecik2 dulu ikat "tali pisang" kat pinggang sbb gerenti mabuk kalau naik kenderaan...

zaman dulu org mabuk sbb vibration enjin kereta sama frekuensi ngan perut kita.. skrg design ok jd takde dah kes tu.. kalau mabuk gak, mmg badan yg tak tahan..

ieda berkata...

ahahahah uwekkk akak nak beradik ker ?? ekekekek :)

kak ada TAQ utk akak .. x buat jage !
http://iedaimmi2.blogspot.com/2011/05/my-12th-anniversary-giveaway-by-fieda.html

munna berkata...

uwekk nak bagi adik sarah pun apa sakahnya kak...

dulu munna dr kl ke temerloh...asal naik bas je balik uitm mesti kena ada benda masam ..klu tak gerenti loya dan muntah dlm bas

Kalamhati berkata...

kejut ambo!igt mek sarah nok buleh adik!hahaha

Solihin Zubir berkata...

hehe.. mula2 pening jugak.. coz ingatkan jem yg sapu kt roti tu..
traffic jam rupanya..

IMANSHAH berkata...

ahah STAR kak..guru pengiring bahas

Ati Masrif berkata...

pasai ni kah tak jadi ke rumah kita... :)

atau...wek2 ada isi ?

intekma tu di mana...klng ke ?

diana berkata...

maisara pun mabuk jugak naik kereta.
semua orang pelik sebab dari dalam perut lagi dah ke sana sini naik kereta..seminggu lepas besalin dah naik kereta,tapi sampai sekarang bejalan jauh sikit dah muntah..
nak pi isi minyak kereta kat petronas yang seberang jalan kat umah kami ni pun boleh muntah..
apa masalah entah la..

apik pehe berkata...

hahaha..tu naseb bek dalam perot,akak bawak dalam kete jer..hehe..kalo la kak bawak naik roller coaster..lagi la power si maisarah tu..hehehe..

kak..skoloh KB kt mane mase muda2 dulu?hehhee

suri solehah berkata...

salam..ingat dah nak belawan uwek2 ngan saya hehe.

Citarasa Rinduan berkata...

ingatlah lagi zaman dulu2..
asal masuk kereta sure uwek2.. hheheheh
mabuk kenderaan

sarah-najwan berkata...

kakzakie:
bukn uwek2 tu kak..huhu

kakcik:
betul kak..sakit urat perut tu..

padlie:
xenah lak ikat gtu..
lgipun jln dulu tar dia kerutu sket kot..gegar hak byk..jale pun konar2 leper ajo..hahahaa

ieda:
no no no..huhu

munna:
tu la..alternatif lain mmg beli asam kecut..atau asam boi..

wan:
hahahahah..dok aaihhhh..

solihin:
hahahaha..kamu ni..kalu uwek2 sb jem roti sure yg expired date..huhu

iman:
eloklah..hskbp di tkc..mantoppp..

ati:
tak ati..tu jauh sgt..algipun bukan on de way ke kuantan..heheh..kalu dok bole singgoh..pekena nasi umah awk tau..hehee

diana:
ye ke maisara gtu?..siannya..mesti salu spare plastikkan..ce bg dia maman2 asam sket..atau bg bau asam limau nipis..nk mkn ubat kecik lagi..

apik:
ntah la apik..akak lom penah naik rolerkoster tu..akak kea skoloh sic..senior kamu nih..

suri:
dok aaihh....hehheeh..

ayu:
mabuk kete/bas..huhu..

apik pehe berkata...

hehe..lupe2..tensen sangat pale aritu sampai ilang semua data..hehe

puanbee berkata...

ingatkan mek sarah dapat adik teeettt