selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 15 Mei 2011

::ANAK SAYA SUKA BUDU::

Assalamualaikum
semua sudah makan tengah hari?
kami sudah makan
menu yang ringkas
dan wajib ada B.U.D.U..hehe

budu memang kesukaan anak-anak saya
lagipun sejak mereka kecil lagi
saya memang ajar makan budu
legasi makanan tradisional klate tuuu..
mana boleh tak makan kan..
nati hilang "SABDU" kecek klate gamoksnya..hehe

tapi memang budu ramai yang gemar makan
tapi ada jugak yang tak gemar
waima anak klate sendiri pun..hehe
mungkin mereka ada sebab-sebab tersendirikan
tapi saya dan suami serta anak-anak
memang gemar budu ini
memang pembuka selera kami anak beranak

so uolls semua
suka makan atau tak
semua terpulang pada diri masing-masing
janji kita lalu makan=seleralah yer..ehhee
kang tak selera pulak
maka hilanglah nikmat donia itu..

p/s: panas cheng-cheng kan..hendak kuar rumah pun malashhh!!!!

32 Rajin Komen:

munna berkata...

sejak bersuamikan org klate ni suka je makan budu ni kak...penambat selera ni...

Adinda Amy Sensei berkata...

saya pun tak terkecuali kak....like budu jugak..hehe

Rozuan Ismail berkata...

memang budu sedap.pilihan saya.x de budu rasa mcm x cukup je .

ct cat berkata...

molek ngatla kalo suke make budu..barula tervaekkk.....

diana berkata...

saya tak makan..
ye la tak makan tapi masa saya bujang dulu saya suka makan nasik kerabu.
kawan serumah semua tau saya tak makan budu.satu hari tu depa beikan nasik kerabu utk saya tapi saya tak tau dalam sambal tu depa bubuh budu..
sampai kat umah saya makan.memang rasa lain dari selalu tapi sebab saya ni hantu nasik kerabu saya makan sampai licin.
saya kata kat kwn saya
"sedapnya nasik ni..mesti depa boh ajinomoto banyak.."

kawan saya senyum je..katanya..
"aku pesan kat makcik tu bubuh budu dalam sambal tu"
hahhahah...
boleh pulak makan..
yang penting jangan bg tau dalam tu ada budu..bereh!!!

Azlan Hasan berkata...

wah..baca entry nie tetiba rasa nak makan ikan bakar cecah budu..hehhe..

Regards,
-Strider-

puanbee berkata...

bee tk pernah lg jamu budu ke diorang nanti ler try bg haa

sarah-najwan berkata...

munna:
hehe..tu la kan..mkn budu ni kene ade geng..baru sedakkk

amy:
sedak weh budu ni..

rozuan:
hahah..yo lo la awe..oghe kalte kene makke budu..

cat:
mmg tervaaeekkk la..

diana:
ha..kn sedap budu ni..
dia jadi makanan kita
lemak manis jelira blakow..hehe
jadi awk mkn jugaklah skrg yer..hehe

mkn nasi kerabu..tak buh budu
tak nyakut diana..rasa tawar semcm ajo..

azlan:
pi cari mkn mlm nati deh budu tu..

bee:
bagi je bee..anak2 pasti suko..

eelobor berkata...

yessss.....menu tghari sakni pom budu gok. hahhaha, sedak wehhhhhh

~izan~ berkata...

izan pun suka...sedap.mkn dgn ikan bakar kosong.ada je stok budu kat rumah buat penaik selera =D

Amy Syaquena berkata...

kak zia , amy untill now masih tak boleh terima budu walaupun dah cuba banyak kali...mungkin sebab tu kot amy x pandai2 kecek kelate lagi huhuhu...

Pn DG berkata...

makane peveret aku tuhhhh...pos ko aku 10 botol....hahaha

Farah Shamsudin berkata...

farah memang tak pernah makan budu.. oleh itu, rasa macam pelik jelah kan..

sayangsayangibu berkata...

budu sedap dik...akk mula makan budu masa duk di dungun tahun 1997-2000
dah keluar dari sana ,jarang dapat makan budu.

sayangsayangibu berkata...

budu sedap dik...akk mula makan budu masa duk di dungun tahun 1997-2000
dah keluar dari sana ,jarang dapat makan budu.

ieda berkata...

yezza kak .. saya pun suke .. nak2 makan nasi panas2 , ada lak ikan kering yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

sweetsal berkata...

makan cincaluk ada la, budu xpernah makan..macam sedap jer..nti nk try lah..hehe

sweetsal berkata...

makan cincaluk ada la, budu xpernah makan..macam sedap jer..nti nk try lah..hehe

Solihin Zubir berkata...

walaupun sy org kedah, sy sgt suka budu..
cicah dgn ulam mmg perghhhhh.. heheh...

Citarasa Rinduan berkata...

nyami..
ayu suka makan budu..
sangat2 suka...

Citarasa Rinduan berkata...

nyami..
ayu suka makan budu..
sangat2 suka...

Zue AnnaLeeya berkata...

bakpo dok berehi nyo... sayo gak laki bini berehi budu... pahtu nurung ko anok2... klu anok sayo hok jate duo oghe tuh, ado petai gak koho jelero molek make nasik... takdok budu, dok brapo selero jadi... hehehe...

MamaYatie berkata...

kalu jupo budu gak..nasi panas+ikan bakar+budu = 2 pingge lalu la nasi...hahaha

selamat hari guru!!

wahida berkata...

budu sedap!!! yeehaaa!!

✿....rossa alina....✿ berkata...

sedap ke budu?xpenah mkn budu plak..hihihi..belacan banyak la..kekekeke.. ;p

Cma Shiema berkata...

hehe..sampai hilang 'sabdu" yg x tertahan tu..
cma x mkn budu..masin 2..rasa die..hehe..
tp sambal belacan cma mkn..

Hanis Azla berkata...

saya pun suka budu kak.. top sesekali aje makan bila makan dgn nasi kerabu.. sedap.. Selamat Hari Guru yer kak..

hyazz berkata...

kite suke budu jugak...weh weh weh...sedapp...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

selamat hr guru sis..
org kelate mkn budu..saya mkn sambal belacan atau sambal asam tomato.sama jek..pembangkit selera kan sis?

MamaEma berkata...

member ema org kuantan...buat budu macam kuah..... anak2 ema pun tak reti nak makan budu lagi.....

SELAMAT HARI GURU....

~ yus ~ berkata...

Yus mula suka dengan budu sejak duduk belajar di mrsm kuala berang dulu....hihi.

Suka outing beli nasi kerabu kat pekan tu dan mesti nak minta budu lebih..hehe

Izan Ishak berkata...

yg penting mampu bangkitkan selera kan kak. tak kisahlah budu ke, sambal belacan, cencalok, tempoyak...masing2 ada peminatnya!