selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 9 Mei 2011

::PAHAT DENGAN PENUKUL::

Assalamualaikum
hapdet sikit setelah
puas dok melagukan lagu merdu
dengan 4 askar yang lasak itew..huhu

peribahasa seperti pahat dengan penukul
sesuai sangat digunakan untuk
 2 hero malaya saya-->along dan angah

semua mende jika tak disuruh atau diberitahu atau DIBEBELKAN
arramakk aihhh..tak bergerak la mende itu
atau satu jam la dalam bilik air
dengan sampoo abis sekerat botol
atau melepeks la tuala tak bersidai
atau terhumbannya beg sekolah di tepi pintu bilik
tanpa kompromi..huhu

itu sebab suara merdu saya ini
pasti akan memecah kesunyian
di kawasan kejiranan saya yang aman damai
kadang-kadang malu gak..huhu

anak-anak sekarang bukan macam kita dahulukan
sekali cakap dengar terus
tengok mata mak dan ayah menjeling
sudah pasti faham kehendak mereka
anak-anak saya ini
jegil mata sampai terbuntang pun
wat donow ajew..huhu
jika di depan orang/tetamu lagilah
hendak tunjuk keheroannya
sebab mereka tahu-->"mak tak ley nak buat sepitan ketam.."

banyak faktor yang menyebabkan keadaan ini
semua ibu bapa merasakan hal yang sama dengan saya--> saya rasa la kan..hehe
anak-anak zaman sekarang aktifnya memang lain macam
TAPI lebih baik anak kita aktif
daripada pasif dok diam tak bercakap apa atau berbuat
apa-apa yang rutin mengikut umur mereka..hehe

sekalipun begitu
anak-anak warna kehidupan kita
merekalah permata hati kita
walaupun lasaknya tak boleh hendak kira...

p/s: entry emosi taktala hubby di bangi..huhuhu

18 Rajin Komen:

Azlan Hasan berkata...

hehe..akak nie ckp da macam kakak sy plak..tp biasa laa budak2 laa katakan..elakan saya pun perangai macam anak gak gak time kecik2..hehe.. :)

Regards,
-Strider-

Citarasa Rinduan berkata...

tu dia,
samalah situasi kita..bezanya ayu dgn pelanggan...
hehehhehe

diana berkata...

hahha..
semua ibu bapa ada alami masalah tu kan??
saya tengok anak2 akak saya gitu la..
suruh baru nak buat..
kalau setakat jeling je memang tak makan saman pun..

Kalamhati berkata...

hehhehe nati ambo nok gi skodeng kuat mano sora demo..hihihi

Solihin Zubir berkata...

haha.. betul tu akak..
adik2 sy mcm tu la..
kalau tak suruh, xkan buat..
baju sindri pun nk kena pekik 2,3 kali bru basuh..

eelobor berkata...

mano kuak nga pelaka?

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hehe..klu dulu tetamu dtg kita msk dlm..budak2 skrg dia lak sibuk nak sembang ngan tetamu.kita pandang mata dah nak tersembul pun dia wat selamber jek..heheh..naper ummi?dia leh tny lak tu..adoii

apik pehe berkata...

hehe..kak...apik nk anak gak laaa

Hanis Azla berkata...

biasa tu kak.. tak ketuk tak jalan.. he..he.. kebetulan pula kat ofis saya yg kat bangi ni, ramai org dari pahang dtg seminar sejak ahad smp hari ni.. entah2 abg akak pun one of them kot..

MommyAqil berkata...

hihihi..tula..sekarang ni memang tersangat la besarnya cabaran dalam kita memebesarkan anak...Dan juga menuntut kesabaran yang tinggi..Saya pon selalu sangat je membebel..Ank baru sorang dah bergegar satu rumah,kalo anak dah dua tiga mahu pecah kot dinding rumah..hikhikhik..

Hanis Azla berkata...

klu kat inst. latihan tu betullah kot kak.. he..he..

munna berkata...

MMG CABARAN KAK...ANAK MUNNA YG PEREMPUAN PUN ADUHAI LASAKNYA MENGALAHKAN ANAK2 LELAKI..TETAPI BETUL JUGA BIAR DIAORG AKTIF DARI PASIF

~ yus ~ berkata...

hehe..sukalah baca entri akak yg ni. Tadi tak perasan lak..

Kita serupa kak..memang gitulah anak2 zaman sekarang kan..huhu.

Sabar jelah, dan berdoa selalu semoga lembut hati mereka dan mendengar kata, tak perlu di ulang banyak2 kali kan kak...

sarah-najwan berkata...

azlan:
hehe..kamu da ada anak nati..gtu la aktifnya..

ayu:
hhee..sama la tu..

diana:
huhu..anak boboy gtu kot diana..gegirl tahan sket..

kalam:
mai la skodeng ambo..sore ambo merdu..

solihin:
hahaaa..tu la..kalu xsuruh..gelas depan kaki..bole dorang jln sambil wat xtau..bukn nk amik letak kat dapur..

eelobor:
kuat pelaka la awe weyy..

LM:
tu la..kita dulu takut..budak2 skrg seme nk amik tau apa org tua ckp..

apik:
mung nikoh dulu la apik nge gewe mung tu..hehee

hanis:
tu la..kalu xketuk pahat tu..xde jlnnya..mmg stu kot laki akak kusus..hehe

m.aqil:
ehheee..mmg seme gtu..ank zmn skrg mmg canggih..mak pak kene kuat..

munna:
gegirl tahn sket kot..ce dpt boboy munna..huhu..

yus:
tu yg buat..salu slow talk..tapi kerap2 slow talk..xjln jugak..tu yg hangeeennnnnn

~izan~ berkata...

dpt bygkan akak dgn 4 askar malaya tu..mesti meriah n kdg2 jd raksasa gorgon hehe

Izan Ishak berkata...

akak....kita serupaaaa.....
itu blm 4 hero izan masuk sekolah semuanya. pasti radio ummi akan bunyi menyanyi sepanjang masa~

CIK TOM berkata...

hehe...best jgk kan akak layan kerenah anak2...hee

Cma Shiema berkata...

hehe...samelah kite..selagi x ketuk,selagi tu x berjalan kerjenye..
adeh..