selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 4 Mei 2011

::PANASNYA SEKARANG NIH!!::

Assalamualaikum
sudah mandi kali kedua ke belaka?
kalau dok umah bolehlah mandikan..heheh
saya bolehlah sebab sekarang tengah dok berjimba-jimba
bertonton-tonton TV dan bergolek-golek ngan mek sarah

panas betul sekarangkan
rasa macam hendak ke kedai air cond
beli air cond 10 biji ke
kendian pasang dalam semua bilik
ruang tamu dan dapur..aci tak???
macam la saya ni ada kedai cop $$$$..hahhaa

alangkan sebutir air cond pun
bilnya terlebey sudahhhhh..huhu
arraaamakkk..bil lum setel lagi tuuuu..huhu

dengan panas semacam ini
wabak batuk/selesema/demam
sangat mudah menyerang anak-anak kecik
jadi banyakkan minum air masak deh
makan banyak buah-buahan tau
adeh la..macam pakar dietry la pulak..hahaa

so uolls kalu panas-panas gini
terasa hendak jalan-jalan pun malashhhkan..
dok umah ajo la..atau kalu yang bekerja
dok opis lagi besttt sebab sejuk air cond..hehe

p/s: :)

21 Rajin Komen:

nur athirah berkata...

mmg pnas skg ! salu jep saket pale :(

Zuwairi Aiman berkata...

Salam kunjungan... kat tempat sy, ptg je ujan lebat.. ptg panas terik.. singgah la ke blog saya ;)

diana berkata...

panas ke??
tempat saya tak pulak..
mendung je..
lepas tu hujan..

Lina berkata...

emmm kat opis lg lar kak sarah...opis sy lak skrg ni aircond sumer dah tahap kritikal...tggu org baiki @ ganti ntah biler...mmg meruap lar bahang panasnya ditambah lak dgn cuaca panas kat luar tuh aduhhh rs nak berendam jer

sarah-najwan berkata...

atirah:
tu la..jgn dok tgh panas deh..

zuwairi:
hujan yer..

diana:
skrg baru nk hujan diana..tapi panasnya mmg membahang...

lina:
betulkan..rasa nk berendam..mlm2 xle tido kalu tarak ekon..

munna berkata...

kat temerloh dari smlm hujan je kak zua

ieda berkata...

ye kak skrg nie memang panas sgt2 .. mlm lagilah .. saya nie kak dah seminggu bukak aircond dlm bilik sampai pagi ..

biasa2 tu kalau panas saya pasang 2 jam je ( auto ) .. tapi dah seminggu nie pasang sampai pagi .. anak2 semua tidur bilik saya kak huhuhu

haaa nina dan riena dah batuk2 tuu .. huhuh risau jugak nie kak ..

Azlan Hasan berkata...

sib baik sy kat opis kak..sejuk skit..hehehe

Regards,
-Strider-

ShErA berkata...

kat tempat shera hari ni sejuk sebab hujan... lama jugak la tak sejuk macam ni...

Cma Shiema berkata...

kat kolumpo,bila petang je ujan kak...sejukkk...

apik pehe berkata...

kak nih..jangan la beli ekon banyok2..rosakkan lapisan ozon..hehehe..

eelobor berkata...

nampak sangat kurangnya mandi... huhuhu

Citarasa Rinduan berkata...

johor hujan asal petang..
hanya 2 minggu lepas panas sampai ayu terkantoi dgn ABC DAN AISKRIM WALLS...,. hehehheeh

Acik Erna berkata...

sarah-najwan..mak ai..nak beli sepuluh? he he..
alhamdulillah..akak kat seremban ni dah 2 hari hujan..sejuk sikit cuaca..

Cikgu Nurin berkata...

Kuasa Allah kat tempat akak ni pulak hujaaannn manjang...pagi-pagi lagi dah lebat. sepanjang hari mendung,kain pun tak kering...

sarah-najwan berkata...

munna:
sejuk sket kalu hujan..kak zia deh..hehe

ieda:
akak hari2 psg ekon smpi kul 6am..huhu..kene bg byk minum air tu ieda..kene beli ekon lagi tuuu..hhee

azlan:
tu la..dok opis byk ekon..

shera:
best la tu..

cma:
bagus la..sejuk besttt..ni panas perit tau..

apik:
aloh la apik..ekon akak sebutir jah..guna male je..jiran akak ni..5 butir ade..doktor lagi tu..dia kayo..huhu

eelobor:
hehe..berapa jumlah mandi yg byk???

ayu:
kalu pns dan mlm hujan tu yg bestt..kalu panas gak mmg nk mkn mende2 sejuk je..tapi eskreng tu bole jadi batuk..

kak erna:
hehehe..xdenyer kak..tarak $$$..hehee

nurin:
keadaan berbeza ikut tmpat..skrg baru lepas ujan..sejuk la sket..

nazirulhazwan~ berkata...

kat opis sejuk, kt rumah panas:P
sbb kt opis aircond, umah kipas jer:DD

~izan~ berkata...

mmg panas kak skrg..nak2 time mcm nak hujan tp tak jadi...berasap je rasa. aircond tu kalau bley jerit2,lama dah dia suruh tutup diri dia hehe...bila harus sabar aje tgk hehe

azieazah berkata...

MEK:
di KL ni hampir tiap hari ujan lebat. Kadang2 pagi, pastu petang, sambung malam.

Nak jemur kain pun banyak tak kering. hehehe


“Tiba-tiba plak jadi baik?”: Luahan Hati Ini Sangat Panjang...

Eliza berkata...

betullah ckp awak. skrg nih panas dia len mcm kan? bahang dan kering buat badan cepat berpeluh, berlengas..

aircond bilik saya 24hr on. Tutup bila kuar rumah. Akhir bulan bil sampai kerut2 muka asben ai. tak kuasa ai tgk taw. haha...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kalu hujan..sejuk bangat..kalu panas..pun sama..cuaca tak menentu skunk ni kan kak..malam pun panas tido