selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 1 Mac 2011

::BAJU BERMANIK::

Assalamualaikum
selamat tengah hari semua

uolls minat tak baju yang bermanik
bermanik yang penuh melata
nampak vogue de vazz gitu
lebih kurang dalam gambar pinjam ini



saya memang minat jugak
ada la seketul dua baju saya
yang dimanik tetapi menggunakan manik
yang simple ajo..hehe

yang penting baju yang dimanik ini
perlulah kita menjaganya elok-elok
jika macam saya yang jenis
semua humban dalam mesin basuh
itu yang tak banyak baju bermanik..ehhe
bukan apa..kadang2 terlupa nak asingkan

nati jika semua masuk mesin
habislah manik yang lawa-lawa itu
berteraburanlahkan..
alangkan tudung bawal dengan awning
kadang-kadang terlepas jugak masuk..huhu

yang lawanya baju bermanik ini
dibuat atas baju yang tanahnya kosongkan
lawa weh...kosnya pom boleh tahan jugak
hari ini saya tak pakai baju bermanik simple itu
sebaliknya pakai baju yang ada taman bunga..hahhaa

p/s: sapa antara uolls yang tahu buat manik baju...bole tempah nih..hehe

34 Rajin Komen:

kakcik berkata...

Baju bermanik kakcik dah banyak yang terburai maniknya akibat dihumban ke dalam mesin basuh! ;-)

~ yus ~ berkata...

suka juga, tp mcm akak le, malas sikit nak jaga, ada lah satu dua ketul je baju yg bermanik..hehe

ibu qaleesya berkata...

kena hati2 lah pakai baju manik.. memnag lawa la.. hehe tapi xde pun baju manik. susah nanti nak basuh.. (pemalas sebenarnya)

**ada member opis pandai jahit manik. dia pun tokey segala jahitan manik dan bunga di tudung

sissyira berkata...

salam


tak minat mana baju bermanik, sebab kulit alergic nanti merah dan gatai...


1 lagi x pandai jaga....masuk semua dlm mesin basuh..huhu...org lain pakai 2 3 tahun saya pakai 2 3 kali je..huhu

A.s.t.i.n.a berkata...

Kak Sarah buat manik ni kerrr?
rajinnyee.
eh bukan.. pandainyeeee

Hanis Azla berkata...

suka juga baju yg ada manik2 ni.. buat sendiri klu yg simple2 tu bolehlah.. tp kalau nak ambil tempahan tu mmg tak layak lg.. he..he..

munna berkata...

cantik mmg cantik.. tapi macam munna yg tak berapa rajin mencuci tangan ni ... cepatlah terburai semua manik2 tu...

Citarasa Rinduan berkata...

cantik..dan mahal harganya..
tu tak ada koleksi..
lagipun nak kemana kalau bermanik segalaan!!

ieda berkata...

nak jugak buat baju ada sulam nie kak .. tapi entahlah .. kalau buat sula di leher cam rugi sbb kita bertudung ..
nak buat kat tmpt lain cam x cantik jer .. soo kena hold dulu niat tuu ekekek

sarah-najwan berkata...

kakcik:
hahaha..ni pesen saya..main humban..

yus:
kdg2 rajin..kdg2 terlepas pandang..huhu..tapi minat..

ibu:
mmg lawa..berseri2 si pemakai..tu yg tak tahan..

syira:
mmg ade yg gini..alegik

astina:
dok aihh..akak xreti tau pakai jo..

hanis:
terer gak buat sdiri..ada bakat..kene asah tu..

munna:
hahaha..ni la kesnya..

CR:
hehe..pakai time formal..atau raya..vogue you..

sarah-najwan berkata...

ieda:
tang leher akak xbuat..buh kat tgn baju dan depan jo..hehe

Eliza berkata...

saya kalo beli kain ela yg harga gitu2, konfem akan manik-manikkan dia bagi nampak ekslusif. huhu...

do it myself lagik..mek Sarah dah sehat ker?

Adinda Amy Sensei berkata...

kak...cantik juga kalo baju ada manik2 ni..menyerlah gituu...hehe

eelobor berkata...

saya masih membuka untuk tempahan raya. boleh hantar bila2 masa, tapi tak janji raya tahun bila boleh siap.....

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

leh je masuk mesin sis,tp masukkan dlm net elok2

makdara TERdiva berkata...

MDT pun main tempah jer..nak buat tak gheti2..sob..sob..

Yasminhamid berkata...

ada la beberapa helai.. tapi seronok tengok baju bermanik.cantik sanagt

wahida berkata...

saya ada 2 helai je baju bermanik ni..suka mmg suka tapi bila dapat kat anak saya si adik tu, dia ramas2 nya manik tu...huhu...
tu yg malas tu..

suri solehah berkata...

salam sarah..ada dua tiga lai je sarah..tu pun yg redimade..kalau nak buat lagi tak reti..huhu sungguh komlikated rasanya

diana berkata...

saya ni baju kurung sangt kurang la sarah..
mana tak nye tempah bila nak raya atau sedara nak kawen..
baju yang manik2 memang jadi pilihan la..
cuma bila dah tempah pun kurang,tak banyak la koleksi tu..
hheheh

Izan Ishak berkata...

izan pun takde baju manik2 ni kak. rasa cam cantik sangat. tp kalau tanya siapa pandai buat manik2 ni kakak izan no4 tu mmg tgnnya seni, semua baju di letak manik. termasuklah baju anak2 daranya. nak tempah rasa mahal n tak berbaloi plak~

kakchik@ella berkata...

saya tak da pun baju manik2. pinjam bole?? hihi ..

Heidi Shafiq berkata...

kalau letak manik simple2 nampak anggun.. :)

Puanbee berkata...

ekeke baru nak cakap bee ambil upah jait manik kat butik hehee

meh tempah kat bee

Arizakiah berkata...

akak memang minat jugak jahit manik ni...tapi itu dulu...
Sekarang mata dah rabun..he..he..he

Cikgu Nurin berkata...

Huh...orang macam lipas kudung cam teman ni..pakai baju manik? alamt terbarai memanik tu....

Ati Masrif berkata...

maleh nak bermanik2
ada bj tu kilat maniknya dah pudar
lecehlah..baik yg sulam kan..

Zaidah berkata...

ADA JUGAK KAWAN YANG PANDAI JAHIT MANIK NIE...MEMANG CANTIK N HARGENYER PUN MACAM SARAH KATA...CANTIK JUGAK

Cma Shiema berkata...

cma suka juga..tp x de la peberet..ade juge sehelai 2 yg bermanik..ssh nk dukung anak..jap g berbintik2 bdn or kaki dia dek manik ni..

Amy Syaquena berkata...

amy ada banyak bau bermanik nie kak.tapi x pandai jaga habis semua maniknya terburai dah..

apik pehe berkata...

apik x reti..tp kalo jahit yg koyak sikit2 tu boleh la kak..hehe

AngahSayang2314 berkata...

tangan den kematu tak leh buat manik2 nie...pakai leh la..

fyna berkata...

waaaaaa..same minat la kite kak..

azieazah berkata...

Kalu pandai jahit sendiri, bagus. Jimat kos. Sebab upah jahit manik ni pun mahal gak, kan?

Buat sendiri lebih puas hati.

Eloknya baju gini, basuh tangan jer. Nak pakai cantik, kena rajin lebih skit la, kan?