selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 16 Februari 2011

** SISTEMATIK **

Assalamualaikum
selamat tengah hari weh!!!
kebizian melanda tahap gaban
dalam bizi-bizi pun
hapdet mau jugak
hendak buat camno
bloglist hamba itu
sentiasa menggamit jariku
untuk terus menglik-nglik
[betul ka kata tu..hehe..cikgu BM nih]

bercakap tentang sistematik
saya hendak pujilah
nursery mek sarah
yang membuat sistem kad merah
untuk urusan pembayaran setiap bulan

bukan apa saya ini
jenis pelupa sangat
pastu mulalah asyik
dok mikir2..bayar ke dok lagi ni..huhu
ingat hendak buat check list sendiri
tapi itulah..list tinggal list
sebab hendak buat check list itu
seolah-olah hendak buat menara berkembar KLCC


ini kadnya
sangat simple
jika hendak buat bayaran
bagi duit dan kad-->setel
kerana akan dicatat terus date dan jumlah
sistematikkan..

ke saya yang ketinggalan nih
apakah uolls biasa dengan kad begini??

p/s: agak banyak jugak kene setel bil kan..tu kdg2 lupaks!!

26 Rajin Komen:

wahida berkata...

eh bagus jugak cenggini kan? kalau kat tmpt saya buat camni pun bagus..sbb saya pun kengkadang terlupa nak bayar yuran budak2 ni...hehehe...

Puanbee berkata...

biasakat tadika ank bee 2 thnberturut2 duk usung kad tu..hee

~ yus ~ berkata...

tadika iman tempat Alia dulu pun guna sistem macam ni. tapi kadnnya warna biru, mmg senang dan mudah...:)

A.s.t.i.n.a berkata...

Kak Sarah.. bizinyeee..

tu kalau pasal duit, harus sistematik ooo

JunAina berkata...

nursery tak de pulak biasa buat mcm ni tapi kalau sekolah agama anak aina ada buat tapi kad hijau...heheheee...

Ati Masrif berkata...

as salam sarah,

kalau bayar bas sekolah pun
lagu tu ..pakai kad jugok

tapi selalu lupa kat mana
letak kad tu..huhu


Jom baca: Tag Dari Tok Dukun

diana berkata...

wah..hebat..
bukan kad merah tu yang hebat..
tapi sikap pelupa tu..
sebab saya pun pelupa jugak..
hahahah
calit sikit!!

kakcik berkata...

Masa anak2 naik bas sekolah dulu, mereka juga dibekalkan dengan kad begitu - senang nak ingat nak bayo ke belum. :)

munna berkata...

munna tak merasa lah ada buku merah ni.. pasal anak yg kakak bagi mak munna jaga.. yg Yasmin antar rumah org je..

azzey berkata...

Bagus gak kaedah ni..:)

kakchik@ella berkata...

mcm kad bas sekolah aiman tahun lepas cikgu.

Hanis Azla berkata...

skrg ni mmg banyak tempat dah guna kad sistematik mcm ni sbb takut parent terlupa.. mereka juga mungkin segan asyik nak bertanya aje.. jdnya ada kad sistematik ni kita boleh alert sendiri kan..

Izan Ishak berkata...

bagus ni kak...kad merah bagi tak lupa bayar yuran ye~

*muhaimin ada kad bayar van je~

sarah-najwan berkata...

wahida:
ni pestime saya dpt kad gini..xpenah lagi deh..hehe

bee:
owh..dah lama diprektikkan yer..

yus:
akaklah gamaknya yg baru guna kad ni..hehe

astina:
tu la..umah awk pom xsempat nk jln2 lagi..yezza..bab $$ perlu sistematik..jika tak..2 kali byr..rugi wooo

jun aina:
kat skol agama anak saya xde lak..tu salu lupa..hehe

ati:
huhu..tu lupa pesen lain lak..hhe..nyakit sama ar kita..

diana:
jika bole tak nak nyakit nih..stress..sket2 lupa..adehh

kakcik:
mmg mudah yg amat kak..sng nk trace..

munna:
owh..kat rumah org pun kdg2 lupa..tapi yg jaga xlupa kot..hehe..pesen gtu kene buat kad sdiri..

azzey:
mmg bagus..

kakchik:
sama fungsi kan..mudahnya nk igt pmbyran

hanis:
tu la..beri fekdah kepada 2 pihak..jelas..

izan:
betul izan..kita bukn xnak byr..tapi lupa tu yg xtahannya..

MULAN berkata...

ni pulak kadang buat reminder kt hp ni pon, lupa jgk kepala ni..

Das berkata...

bila pula hantar sarah ke nursery ni...bukan ke hantar rumah org je seblm ni....

sarah-najwan berkata...

mulan:
tu la..slu gak dpt reminder..kita segan..hehe

das:
stat thun ni aku anta..sarah da besarkan..lagipun..bizi thun ni..elok sgt dok nursery..

Amy Syaquena berkata...

kak bagus juga kaedah nie ye..

ieda berkata...

biasanya kak .. saya bayar sistematik tapi bila suh simpan kad .. sokmo kad yg ilang huhuhu

decrewz berkata...

Org bujang xde wat camni, sebab tu lingkup..hu3

Iela Fazielah berkata...

nursery abim syafiqah pun buat mcm ni gak bg kad.... 1st time ni.. dulu nursery lama xbuat pun

suri solehah berkata...

salam..baguskan kalau ada org tolong buat cek list kat kita..saya sorg mmg nyanyuk huhu

apik pehe berkata...

hehe..kak weh!!apik mari ni..gud2..nati apik nok ata la anok apik g situ..hehe..

Solihin Zubir berkata...

kat pusat tuisyen family sy pon wat camni jugak..
senang la nk detect sape yg liat nk bayar yuran yg tertunggak.. heheh..

aibaks berkata...

hehe.. bagus gak nursery ni.. bagi satu kad yang bagitahu pengguna da bayar ke lum bulan ni..

ummu berkata...

assalamualaikum Sarah
taska anak saya guna bil je...