selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 23 Februari 2011

** IKAN LAGA DAN PUYU **

Assalamualaikum
selamat tengah hari

jika sekarang saya dapat melihat
ikan laga dan ikan puyu saya
alangkah bahagianya rasa
melihat ikan berenang-renang
boleh menjadi terapi secara semula jadi
hilang sedikit rasa tekanankan..hehe
inilah ikan-ikan saya itu :)



saya ada membaca
beberapa kelebihan memelihara ikan
terutamanya ikan puyu
dikatakan ikan puyu ini tidak pernah tidur
jadi ada dikatakan boleh mengelakkan kejadian pukau
wallahualam~mungkin kebetulan
kita tidak boleh percaya selain kuasa Allah (swt)
yang maha berkuasa ke atas segala macam hal
apa-apa pun kita boleh berikhtiarkan

tapi yang pasti
saya suka melihat ikan-ikan ini
memang menjadilah terapi itu
rumah uolls ada bela atau tak ikan-ikan ini
jika lagi vogue pasti ada akuarium besar
lagi vogue de vazz ada kolam ikan kat laman rumahkan..ehhe
rumah saya bela dalam balang kocik ajo..hehe

p/s: jom tengok gambar ikan pegun saya itu~tatap yer untuk terapi tuuuuu!!!

35 Rajin Komen:

A.s.t.i.n.a berkata...

saya pilih ikan masin!

A.s.t.i.n.a berkata...

komen sebenar:
ikan emas dibawa belayar...
kenapa dia yang dibawa belayar?
kenapa bukan saya..?

jawab kak Pantun ini..

A.s.t.i.n.a berkata...

komen paling bear:

betul tu orang tak dapat pukau kita kalau bela ikan nehh... tapi saya suka main2 laga ikan dorang bukak ekor besar2..
tapi tak panjang umur ikan laga ni kan?

A.s.t.i.n.a berkata...

*komen paling benar


silap eja..


komen paling benar no 1:

Kak Sarah.. pinjam shoulder jap.. saya mau nanges...

wahida berkata...

kak, mak saya pun ada cakap kalau bela ikan puyu, mmg dpt elak pukau kat umah kita..wallahuallam...

x pernah rasa nak bela ikan sbb saya tau saya mmg jenis malas nak tukar2 air dia..huhu...

kakchik@ella berkata...

sya pun penah dgr ikan puyu org buat tangkal. hihi ..

dh mcm trend skrg org bela ikan laga, kan. tp nyawa dia tak pjg cikgu, cepat mati. huhu ..

sarah-najwan berkata...

astina:
komen no 1-->lol..akak cdg ikan gelama belah deh..goreng buh bawang dan lada..jika tak..terubuk masin.waduk..air liur meleleh..

komen no2-->
ikan emas dibawa belayar
sebenarnya nk bw ikan duyung astina
tapi duyung astina sedang bersalin kulit..tu kene kuarantin..huhu

komen n03-->
tu la yg akak dgr org ckp..jgn percya sb nati kita syirik..xbaeekkk..t kira ikhtiar xpe..
ikan laga cepat mati gak..jika xbg makan..ehhe

komen n04-->
ni nk kene penalti tulis perkataan BENAR 1000 kali..kasi denda

***olololol..meh sini..akak peluk kamu....meh..meh..

wahida:
akka pom jrg tukar air sb guna air yg ditapis..hehe

sarah-najwan berkata...

KC:
tu la..mmg xlama..tmbh2 jika saya blik kg..mesti kojol bila balik..huhu..xpe..beli lagi..kan murah..RM1.50 jo..

JunAina berkata...

sarah...
pernah dengar juga petua macam tu, kita hanya berikhtiar je kan dan selebihnya bertawakkal. cantik ikan laga tu...

nazirulhazwan~ berkata...

saye tak men ikan2 ni kak, saye bela phirana jer, haha

nazirulhazwan~ berkata...

saye tak men ikan2 ni kak, saye bela phirana jer, haha

Amy Syaquena berkata...

pernah dengar juga petua macam tue.kita hanya sekadar berikhtiar je

kak Erna berkata...

sarah..ikan puyu tak pernah tak tak ada dirumah akak..
sentiasa ada..sekarang ni tak banyak lagi..cuma ada 8 ekor aje..
anak akak suka..paling dia suka bila bagi makan..ikan tu tak sabar..sampai tangkap dari tangan dia..

Izan Ishak berkata...

izan tak pernah bela ikan kak. mmg satu terapi jgk tgk ikan berenang2 kan~

MamaYatie berkata...

kat kg pun ada bela ikan puyu..dah nak masuk 3 thn kot..pjg umurnya

eelobor berkata...

masa kecik2 dulu ada gak pelihara ikan puyu dan begitu lah di maklumkan, iaitu takkan kena pukau. bila pikir balik sekkrg, eh...logik ker?

p/s: dah kena hati2 nak komen kat rumah cikgu skrg.... hihihi

munna berkata...

dulu cik abang munna pun ada bela ikan puyu nama dia cece... dekat 2 tahun lebih juga cece hidup baru-baru nicece mati macam tu je... sedih juga ... cik abang mmg sukakan binatang

aibaks berkata...

bagus kak.. rajin bela ikan.. klu de 2 ekor ikan tu mesti gempak.. hehe

suri solehah berkata...

salam sarah..saya pun suka bela ikan..mmg beri ketenangan tengok ikan cantik berenang2 renang..tapi masalah bila balik cuti kat kg lama habis mati ikan2 tu..

deCrewz berkata...

Jai pun ada terdengar jugak pasal ikan puyu ni, tapi kebenarannya x taulah sejauh mna sebab itu kepercayaan org2 dulu..

Hanis Azla berkata...

pernah dengar juga pasal ikan puyu ni... mak saya dulu ikan puyu yang dah kering tu letak kat atas pintu rumah.. konsepnya mcm sama dengan bela ikan puyu tu jgk kot.. skrg ni dah takde lg.. akuarium pun takde kat rumah..

Yasminhamid berkata...

tak bela ikan pun.. kalau bela rasanya.. mau pendek umur ikan2 tu dikerjakan si alif

Das berkata...

tak sangka betul kak sarah berminat dengan ikan2 ni....saya tak minat la kak....suka tengok tapi malas nak tukar airnya...

Cma Shiema berkata...

kak...sungguh cumel ikan2 tu..rase nk picit2 je...mak cma pom ade bele ikan puyu gak.same pendapat ngan akak mngatakan bela ikn puyu bole mngelakkan disihir..apepun..itu semua kuasa allah swt..

Ati Masrif berkata...

ramai org kg suka bela ikan puyu tu

dulu kak ati ada bela ikan gak
tapi asyik2 mati ja...malas dah..hihi


Jom baca: CARA LETAK LINK ENTRY DALAM KOMEN ANDA

sarah-najwan berkata...

jun:
betul..ikhtiar aje dan tawakal..xle percaya..syirik nati

nazirul:
mok wey..ceciter nati jika kamu bela deh..amik pic..tepek..

amy:
yezza amy..ikhtiarkan..

kak erna:
saya sekor je kak..tu pun abg ipar yg beri..jadi mcm seronok lak bela..

izan:
bela izan..beli sekor..mesti 4 hero awk suka weh..

mamayatie:
elok tu...buat terapi..

eelobor:
xtau la akak weh..logik tang dia xtido kot..

p/s: nape kene komen hati2 sini??

munna:
lol..meme sedih..iakn laga akak tu pom ada gak mati..tapi beli lagi..

aibaks:
dulu suka2..skrg mc minat

suri:
tang blik kg tu yg xtahan..nk wat camne kan..

decrewz:
tu la..xle dibuktikan secara jelas..

hanis:
yg tu saya baru dgr..ce bela..besttt

min:
ahhahaha..xkot..ce try..mesti dia seronok sb ada hiburan baru..

das:
ye la..kak sarah suko weh..lawok mu panggil aku gtu..uwekkkkkk!!!

cma:
hehee..mmg comeyyy..kita ikhtiar

ati:
hehe..xpe..bela lagi..

AngahSayang2314 berkata...

angah pun tak tahu nak cakap pasal ikan puyu tue... sebab kalau lebih2 leh ke percaya..entah la..

pasal ikan laga nie mak mertua ada bela.. hahahaa

En iLham berkata...

sy pun ada bela ikan kat rumah
dari kecik ikan tu sampai besar
hehe
tapi tiap kali sy balik rumah n bagi die makan
mesti die mcm ngamuk2
xkenal kot sebab jarang jumpe
haha

sissyira berkata...

salam

saya pun pernah dgn ikan boleh menghalang pukau, tapi kesahihannya tidak pasti la pula..huhu

diana berkata...

cantik nye..
saya rasa nak tunjuk jugak la
gambar akuarium saya tu..
dalam nye ada 4 botol vitegen dan
kertas2 iklan..maisara bubuh..
katanye nak bagi ikan membaca sambil minum vitegen..

apik pehe berkata...

kak ni upenyer minat ikan..huhu..apik suke semo haiwan..kecuali ular..haha..takot wehh

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

ye sis..mmg baik bela ikan puyu..LM dulu ada bela..dia thn lasak juga kan?

Solihin Zubir berkata...

chantek ikan laga akak..
dh lma sy x bela ikan laga.. huhu...
ikan keli byk.. :D

Puanbee berkata...

suka ikan laga cantik :)

Time Traveller berkata...

memang best kalau ada bela ikan dalam rumah.. ikan puyu dan ikan laga ni bagus tak leceh nak bela..tak cerewet.. :D

memang tenang jer tengok ikaa ni :D