selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 17 Februari 2011

** KOLEKSI PINGGAN MANGKUK **

Assalamualaikum
selamat pagi semua

hari ini hari kalut sedunia
tapi saya dikira berada
dalam zon selamat lagi
itu pasal sempat hapdet ni..hehe

uolls pasti banyak koleksi
pinggan mangkuk puyok belango deh..
saya jugak yang kurang
membuat koleksi ini

kadang-kadang teringin gak
untuk membeli koleksi ini
jadi saya pom belilah corelle
haa...tu aje koleksi saya yang ada
sekotak aje..yang koleksi 4 segi itu..hehe

saya kat rumah
banyak guna pakai
pinggan hadiah sampingan..hehe
hadiah pinggan kolget la
hadiah sabun daya..hehe

jika ada tetamu dtg rumah
barulah pinggan lawa keluar kotak
jika tak..dok aje dalam kotak itu
kadang-kadang hubby saya tegur:
"beli pinggan lawa-lawa-buat arkib ajo"..huhu

uolls mesti banyak koleksikan
siap letak koleksi dalam almari cantik
macam kawan saya
koleksi pinggan vantage you...
lawa disusun atur..berseri-seri rumahnya
lawa macam dalam pic itu kan..



memang teringin hendak
menyusun atur gitu
tapi itulah..macam hendak buat check list bil
seperti hendak membina menara berkembar gayanya...hahhaha

p/s: psssssttttt..ada mata-mata ni tau..

31 Rajin Komen:

~ yus ~ berkata...

hehe, saya pun pinggan yg cantik tu dalam almari je. Sayang nak guna.

Saya banyak beli masa di UK dulu, kalau kat sini hanya beli melamine saja...:)

wahida berkata...

kak, sama lak kita...kat umah pakai pinggan mangkuk yg kolgate bg la, daia bg la..hahah...tetamu dtg baru bawak kluar pinggan yg cantik2...

saya x de koleksi pinggan mangkuk kak, sbb hadiah pinggan mangkuk yg org bg masa kawen dulu pun x bukak2 lg....huhuhu...

BIONIC WOMEN berkata...

kita guna pinggan yg hadiah kawin jer...x pernah tambah2 pun ag..

Citarasa Rinduan berkata...

sampai skrg ayu tak ada koleksi
ingat pesan MIL..jgn suka simpan barang banyak2...
tak guna membazir
walhal ayu nie suka simpan benda2 antik

nanti nak2 menyorok2 beli...satu hari ayu nak buat mcm awk gak....

Das berkata...

waaa....mu ada koleksi corelle 4 segi...jeles aku....takdok lg ni...hehe
ingat koleksi rumah mu doh gambar tu...hahha

dyea irdina berkata...

mmg cantik duk lak dlm lemari cantik...tp sy klu beli semua sy pakai..ari2 gilir2..lg pun tak de lemari cantik unt tunjuk koleksi...hehhe

JunAina berkata...

ada guna aje tak ada baru beli baru...sepanjang kahwin dah bertahun2 rasanya baru 2 set lengkap di beli...

bila yang satu tu dah tinggal pinggan 3 cawan 2 baru beli yang baru, guna juga tak de simpan2...itulah yg guna itulah juga utk tetamu yg datang...tiada beza...

kalau beli pinggan bebanyak takut kena sedia stor utk pinggan mangkuk, rumah pulak makin lama makin mengecik!

Eliza berkata...

samolah ngan saya. kalo gi rumah orang nengok dia punya perhiasan rumah dan pinggan mangkuk bagai buat geram jer..

tapi apakan daya, hidupku seperti nomad, kerap berpindah randah. beli barang2 rumah jenis multi purpose and do it myself. huhu...

azzey berkata...

Cantiknya kolesi pinggan mangkuk ni...saya mmg takde....:(

Hanis Azla berkata...

akak pun masa baru2 kahwin aje buat koleksi.. lps tu bila kabinet dapur dah penuh terus tak beli dah (bukannya nak beli kabinet baru then tambah koleksi baru) He..he..
corelle pun akak takde sarah..

munna berkata...

munna mmg takde lagi koleksi pinggan mangkuk ni... sekarang pun cuma guna pinggang dan cawan melamine je... kes takut pecah klu guna yg kaca ... tapi suka sgt kumpul yg hadiah dari sabun ke atau lain2

eelobor berkata...

hahaha, kat rumah nie takde koleksi pun. sebab rumah kecik & sempit. takde tempat nak di letak jika banyak sangat barang2

DKosongLapan berkata...

awok pulak udah cakap dekat Mem.... kalo setakat koleksi ...tapi tak digunekan....ghentikan le mengumpoi pingan mangkok ni.....udahle kite kene set ruang utk simpan pinggan mangkok ni...... awok hadiah pinggan mangkok mase kawen dulu pun tak berpakei lagi pun ade...... jadinye tak payah le tambah lagi semak yang ade....<--- haa...macam ni le awok cakap kat mem awok...

Zaidah berkata...

zai tak ade koleksi...rumah tak besar so tak bleh beli banyak barang...yang ade tu pun hadiah masa kawin dulu...masih ade dalam kotak lagi....

AngahSayang2314 berkata...

wah memang minat ye..
benda nie kena kratif

AngahSayang2314 berkata...

wah memang minat ye..
benda nie kena kratif

Izan Ishak berkata...

akak...izan mmg tak berkoleksi pun pinggan mangkuk ni. masa mula2 dok sendiri MIL dah bagi banyak pinggan mangkuk. dok pakai yg tu je. ditambah pulak dgn hadiah masa kawen... utk anak2 beli pinggan plastik je...hehehe

kakchik@ella berkata...

saya tak da menara cantek susun pinggan mangkuk cikgu weih.

bkn tak suka, suka jugak tapi tak rela berhabis di situ. hihi ..

suri solehah berkata...

salam sarah..
tak de koleksi lagi sarah..tak dak umah lagi...huhu

Cma Shiema berkata...

cma x de koleksi agi la kak...huhu..

sarah-najwan berkata...

yus:
ada gak koleksi awk dlm lemari..bole tgk2 kan..kenangan dr UK..

wahida:
hehe..kita serupa..lagipun bekas pinggan akak tu..sejak zmn kawin sampai lani guna..hehe

bionic:
hehe..xpe..hargai pemberian org

CR:
tapi kdg2 pnting gak koleksi ni..teruskn usaha kumpul brg antik yer

das:
hahaha..aku pom beli aussie tu..murah weh dennu..nok2 time sale..aku beli rasa dlm AUD90..

dyea:
bagus gtu..tu berbaloi..beli dan guna

jun:
2 set dah ok..jika rmai tetamu..ckup lakan..

eliza:
mmg jeles tgk..saya pom jenis nomad gak..3-4 thun satu2 tempat..

azzey:
huhu..tapi mmg teringinkan

hanis:
sekurang2 ada..corelle je yg ade..hehe

eelobor:
xpo..demo baru kawin je..pasni bole buat koleksi..suh mem besar buat

D08:
huhu...xpe jika mem besar setuju..

zaidah:
hehe..xpa..buat koleksi yg ahdiah kawin

angah:
betul ngah..mmg kene kreatif terutama bab nk deco dlm lemari tu

izan:
hehe..akak guna milamin cikai utk anak2 je..

kakchik:
owh..xpe KC..perabis kot lain yg kita minat

suri:
huhu..xpa..koho2..

cma:
huhu..bole buat dah mulai skrg..sikit2 mula

diana berkata...

koleksi yang beli sendiri tak dak la..
semuanye hadiah masa kawen dulu..
tak minat sama kot..

sweetsal berkata...

dlm almari tu serupa pulak susunan pinggan mangkuk kt rmh akak..dulu masa muda2 rajin membeli, skrg dak lagi, dh byk sgt..hehe

Cikgu Nurin berkata...

ada gak...tapi tak ler simpan dalam almari menara macam tu...selalu pakai gak..ustaz kata, kalau beli tak pakai..dosa..suami dok tunggu raya barunak merasa...ha ha ha...

kak Erna berkata...

sarah..akak tak pernah buat susun atur pinggan mangkuk macam tu..
simpan dalam kabinet yang tak nampak dilihat..he he..

ummu berkata...

assalamualaikum sarah,saya pun suka tengok pinggan mangkut tue,minggu lepas,khabarnya kat menang Kuantan ada buat offer.ada kawan sekerja yang memeblinya.kalau saya, simpan dalam kabinet je sebab umah kuarters.kena tunggu ada rumah sendiri kut baru merasa.:)

Puanbee berkata...

saya tak de kak...yang ada sikit ni pun makin kureng so tunnggu lah ank tu besar dulu :)

Kuman Chaos berkata...

koleksi pinggan takde la kak.. tpai koleksi kapal Terbang banyak dalam almari... wife aa gak koleksi dia... Vantage jugak.. hmmm inform kat kawan tu.. bahaya letak camtu atas glass.. nnt pecah..
kuman "follower #345." Entry

Amy Syaquena berkata...

Cantiknya , amy memnag suka dengan koleksi pinggan mangkuk vantage nie.. ala2 english style gitu hehe...

CIK TOM berkata...

cik tom xminat,,maybe sbb xkahwin lg kot..hehehe

p/s: sori cik tom br berkesempatan singgah sini ;)

Solihin Zubir berkata...

kat rumah sy pakai pinggan plastik je.. x mudah pecah.. tahan.. heheh..