selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 29 September 2010

SUSU OH NENENG~

salam pagi rabu semua...
harap2 semua berada dalam keadaan sihat sejahtera

hari ini hendak berkongsi satu pengalaman
pengalaman lagi...hehe
saya rasa mungkin semua ibu mengalami pengalaman ini
terutama bg ibu2 yg bekerja @ berkerjaya
yang meninggalkan anak2 sama ada
di nursery atau rumah2 pengasuh

anak2 ditingglkan sejak pepagi lagikan
asal abis kerja kita kan ambil anak2 kita
perasan atau tidak
asal anak2 smpai aje kat umah
terus dorang bersuara
kalau 2 org yg kecik..dua2lah bersuara:

"mok...nak neneng...nok susu..nok susu!!!!"

sedangkan kita...
1. baru nk bawa masuk barang2 ke dlm rumah
2. baru nak tutup gate slps kete masuk garaj
3. baru nak itu..
4. baru nak ini
5. macam2 mende mak nenek nak buat..

tapi anak2 ini..terus-terusan merengek
tak sabar2...
macam sudah kebuluran sesangat susu tuh...
haruuuu betul...

uolls pun hadapi macam ini jugak ke?
tgk pic anak2ku yg "kebuluran" susu nih...

p/s: harap2 anak2 dpt mkn minum cukup2 la yer sepanjang kita tinggalkan semasa kita bekerja...alahai permata hatiku...

15 Rajin Komen:

MamaYatie berkata...

huhu...mmg gitu la anak2 ni kan..tak sempat duduk dibuatnya..dialog paling biasa anak sulong saya , " Mama, nak makan apa ni? Along lapar sngt nih.." adooii..

cha berkata...

betulll, sama tinggi susu dan botol susu tinggi tu dgn Oni punya. kuat minum susu. kekadang tak sempat nak buka pintu.

sarah-najwan berkata...

mamayatie--> betulkan..xnyabar2 anak2 nih...kita dah la baru balik..mcm la kita ni ada 10 tangan...10 jari je..huhu

cha-->hehe...kekdg..dlm kete pom meraung nak nenen...hish..anak2 nih..

~~Ciklinn~~ berkata...

hadoiii susah merasai situasi ni masa aliff n aisy tecik2 dulu... n umar skrg pun sama cuma beza tinggal selak jerk.. ahaksss

sarah-najwan berkata...

ciklinn--> ibu oh ibu..mmg ginilah semua ibu...berhempas pulas melayan anak4...ada berkatnya..

kakcik berkata...

Kalau waktu Cik M datang, seronok juga menenenkan anak... boleh lelap sambil baring. :)

Intan Inn berkata...

erm memang kan kadang tue tak sempat nak buat apa asik dok merengek jer...tak bg menangis pulak..ishhh hai anak2..hehe

Zaidah berkata...

tak sempat nak bukak tudung n angkat beg....mesti dah merengek.....kekadang tu kita tawakal ajelah kat diorang yang jaga bagi anak kita susu n makan...sebab kekadang balik rumah sibuk carik biskut...

Das berkata...

memang gitu la...anak2 aku lagi la...tknk turun kereta....bawa susu bg dia..baru nak turun...
sikakak nombor tiga tu rajin sangat....mak belum duduk...tk sempat nak buat susu...dah kalut suruh ajar dia buat kerja sekolah.....sabar je la...

sarah-najwan berkata...

kak cik--> mmg gtu sokmo doh...time tu la peluangnya..hehe

intan--> tu la..geram pun hado..nk pok pok pom hado..xsabar2 nk susu

zaidah--> betulkn..anak2 ni mcm kebuluran je bila blik..mcm xdiberi mkn..tawakal ajelah..

sarah-najwan berkata...

das--> aiseymen..anak2 mu lgi grand..huhu..aku mmg xtahan kalu dia xsabar2 tuh..dgn panas2 baru balik...hehee..

Yasminhamid berkata...

syukur tak pernah terjadi.. sebab anak saya yg kedua saya anta rumah orang. orang tu pulak cuma jaga anak saya dgn anak dia sendiri..

apik pehe berkata...

akak..da besor da tu..isap neneng lg?isk3..huhuhu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

untung ko adek ada emak yang baik

sarah-najwan berkata...

apik--> yg najwan tu baru 5 thun

brutal--> alhamdulillah..