selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 28 September 2010

MEK SARAH @ GINGIVITIS~

entry malam2
sebab nak share jgk pengalaman ini

mek sarah kena lagi GINGIVITIS
GINGIVITIS ni samalah penyakit gusi
gusi anak kita akan menjadi bengkak dan mudah berdarah
jadi sudah tentulah mulutnya sakit dan tidak boleh makan
ditambah lgi jika terdapat ulser kecil dalamnya
lagi tambah perit..

dulu hal ini pernah terjadi kepada abang mek sarah iaitu najwan
kami suami isteri xpasti penyakit ape..
siap pergi berubat cara kampung yang org panggil "seluk buaya"
pernah dgr x?

sakit ttp xhilang..
simptom paling ketara ialah:
1. mulut berbau busuk
2.jika keluar air liur..lagilah busuk sgt2
3. air liur meleleh
4.of course xlalu makan sb sakitkn..

tadi baru lps pegi klinik utk amik antibiotik dan gel..
layan pic budak yg sakit gusi ni...sempat snap kt klinik tadi
patutlah 2/3 hari ni xlalu makan...


p/s: anak2 yang sakit..ibu bapalah yg susah hati..permata hatiku...

17 Rajin Komen:

cha berkata...

apa puncanya ye?

Das berkata...

alahai keciannya sarah...

sarah-najwan berkata...

cha--> xtaulah..baca kt google..sb ada plak or mende2 lekat kt gigi..sarah tu kecik lgi..baru sethun 7 buln..kurang vitamin c kot utk gigi

das--> tu yg xlena tdo malm..2/3 malam asik merengek jek..ari ni baru bau mulut dia..

Das berkata...

dlm2 anak merenget...sempat lagi berfb dan berblog...hu3

sarah-najwan berkata...

das-->tambah lgi kebravoan aku..sbelah tgn membuai..sbelah lgi menaip n3..n fesbuk...ki3

Mama Hanim berkata...

kesian sarah.. semoga cepat sembuh ye..

diana berkata...

maisara dulu selau sakit mulut..
tapi macam ulser tu..
putih2 kat dalam mulut dia..
selalu sangat..
jadi saye bagi makan ais krim..
sejak umur 2 tahun lebih tak de dah sakit mulut ni..

sarah-najwan berkata...

mama hanim--> tqvm..hrp2 gtulah..

diana-->ulser mmg ubat dia eskrem..ni bengkak gusi...gusi dia kaler merah bukn mcm biasa..sian lak..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

sambo ye adek kecik...macam iklan kat tv tu

BUNGA berkata...

x pernah dgr pulak seluk buaya tuh..
1st time dgr

sarah-najwan berkata...

brutalsolo--> tqvm..tapi bdk kecikkn..nangis je la..

bunga-->saya pun mase tu pestime tau..katanya..org yg tau seluk buaya ni..dia pernah seluk mulut buaya dan ada kelebihan utk mengubati anak2 yg sakit bahagian mulut..tu yg saya taulah..kalau salah..xtau kot..hi3

S..U..D..@..I..S berkata...

alala...cian nyer dia..makan bubur ja la

AngahSayang2314 berkata...

kak roszi betul tue kalau anak2 sakit pasti kita yg tak duk diam kan???? ermmm bertambah2 la kak zi nie susah hati kan???

sarah-najwan berkata...

sudis--> bubur pom xnak sb xlalu nk mkn..

angah-->betul angah...time dorang aktip kitalah sengsara...time dorang sakit..sedih la pulak..anak2 permata hati kita...

Kuman Chaos berkata...

itu la.. susah kalau bebudak sakit gigi.
kalau adult lak nak elak amalkan guna ynag kumur-kumur tu Listerine la, yang Guardian punya brand la (yg takde alkohol) mujarab... jangan telan dah ler
kuman "menara .." Entry

cha berkata...

i see, kurang kalsium tak? hehe...

sarah-najwan berkata...

kuman--> bdk susahlah sket..doktor pun bg ubat yg antibiotik

cha--> kalu kurang klasium..efek kt gigi..ni gusi..vitamin c mungkin..