selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 16 September 2010

GURUKU~

salam tengah hari..
skrg baru berpeluang meng"update" blog

tadi..berhempas pulas..hehe
menyediakan juadah ringkas hari raya
kerana menerima kunjungan anak2 murid batch 2006 di mersing
chep dan zana
igt dorang kat cikgu nih..

so..si cikgu ni pom
kelentang kelentung kat dapur
masak apa2 yg patut..
sian jgk kt anak murid dtg..mkn sekut raya sahaja

apa2..pun..saya sbg guru mereka
sukalah..anak murid dtg umah
igt soalan kbkk:

"apakah cara untuk anda membalas jasa guru anda?"
1. ziarah mereka jika berpeluang
2. selalu bertanya khabar guru

dan kita juga pernah menjadi murid suatu ketika dulu
pernah atau tidak melawat guru2 kita???
guru yg banyak berjasa dalam "memanusiakan" manusia..
ada la jgk sumbangan guru selain sumbangan yg besar drpd
kedua2 ibu bapa..

p/s: n3 selepas hari guru - 16 mei

7 Rajin Komen:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..aku bkawan ngan kawan sekaligus guru sejati!!!blh aku mnumpang ilmu dr guru yg baik hati budinya...smoga berkat perjalanan idupnya dirahmati rezki dterimanya..AMIN..UMISU DIDO

Das berkata...

bagusnya anok2 murid mu....jauh mari...mersing..
eh...cikgu zia ado gi jale rumoh cikgu2 kelek raya aritu ko....kwang2...

sarah-najwan berkata...

fidah @ umeksu--> huhu..terharu i baca komen you..ngeh3..

das @ cikgu jgk--> cikgu zia dok dang nok lawat cikgu2 sb xjuppe cari rumah..jwpn hok no 2 pom okeh..

sharifah syahirah TSM [chep] berkata...

salam cikgu.

aihh, teringat mee rebus cikgu tadi.
rugi pulak tak tambah. hehe.

insyaAllah, kami tak lupa cikgu2.
kalau takde cikgu, tak ke mana2 lah kami.
sungguh, kerjaya guru antara kerjaya paling mulia.
berjayanya anak bangsa kerana usaha gigih guru-guru yang bukan sekadar mengajar, bahkan mendidik. Pahala yang bakal diterima guru-guru sentiasa mengalir dari anak murid cikgu sampai anak cucu cicit.

moga cikgu sekeluarga dimurahkan rezeki, dan sentiasa dalam lembayung keredhaan Allah.

eh, terasa macam karangan la pulak.
amacam cikgu, berapa markah nak bagi? A boleh?
rindu pulak nak buat karangan.
hehe.

=)

faizz berkata...

amboi kak...masak mee rebus ek? yg kat resipi hari tu kek kak? jadi tak? nanti leh aku try pulak...budak2 nuntut janji nanti...dua kelas 2 pulak...kojoi...tahun lepas demam aku lepas buat nasi kerabu tu..mu bg resipi ko aku deh...eh aku sampaikan doh slm mu ko kak piah tu..

sarah-najwan berkata...

to chep--> A++ karangan ni..ingat kata2 ini..guru2 hanya membuka pintu..murid2 yg perlu masuk sendiri..saya jumpa kata2 ni drpd murid2 jgk..bermaknakn..

kamu dah bakal doktor chep..thniah..

sarah-najwan berkata...

to jah--> resepi mee rebus ni dari MIL aku..yg resepi aku buat dulu pom okeh jgk..mu try la..mr hubby aku suko mkn mee rebus MIL dia..meme sedak weh..tapi air tgn mak kn..aku buat ni rase je ade kureng umphhhnya..tapi bole la..