selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Sabtu, 25 September 2010

KAIN OH KAIN!!~


selamat pagi semua
sudah sarapan yer...

jangan keliru dengan tajuk
yang tidak selari dengan gambar yang tertera
ki ki ki..

bukan apa..saya naak kita sama2 senandungkan
seloka kat bawah ini mengikut
lagu gambar si katak itu..ingat x?? **pinjam pic google
[tapi..saya ubah lirik ke tajuk n3]

"kain oh kain
kenapa tak berlipat
macamana hendak berlipat
tuannya tak sempat"

hahahhaa...
itulah masalah saya sejak dahulukala..mak aiihhh!!!
saya rasa..masalah kain oh kain ini juga menghantui
ramai blogger yg bergelar ibu2..
oppss..tapi ada jgk blogger yg bukan bergelar ibu
menghadapi masalah yang sama

jenuhlah buat strategi utk kain oh kain nih..
time basuh..berdezzzuuppp rajin
sebab guna mesin basuh...

time sidai..berdezzzzuup..laju..
time angkat..pun sama
tapi time MELIPAT...
aduyaiiiii...sendiri bole jawab....

p/s: ada tak org nak cipta mesin lipat kain??..saya la pembelinya...nati kain kuar mcm mesin xerox...masuk kain..kuar yg elok berlipat....hehe

16 Rajin Komen:

JaJa'Z berkata...

sama la kita..jaja pun memanggggggg tak suka lipat kain..walaupun dok berdua jek..kain menggunung2 tak berlipat..ni nak sidai lagi 2 bakul...yang balik kg hari tu pun tak habis lipat lagi..hehhe

mYeQa berkata...

sayalah orang pertama lepas kak zia beli mesin tue!

sarah-najwan berkata...

jaja-->samalah kita..cuma akak lebih sebakul..bakul yg besar tau..huk huk..

eqa my dear--> ni blogger bukan ibu yg ada prob sama dgn blogger ibu2..hehe..

Yasminhamid berkata...

nak lipat tu satu hal.. dah lipat, nak simpan dalam almari pulak satu hal...

diana berkata...

pakai penyangkut baju je sarah..
pakaian yang kecik2 tu je kena lipat..
yang lain gantung je dalam almari..
nak pakai baru gosok..
biasenye baju budak2 memnag banyak..
jadi kena guna banyak le penyangkut baju tu..
saye buat macam tu la sebab saye ni pemalas banyak!
hahahha

Uncle Lee berkata...

Hello Sarah, nice blog, and even though my bahasa da masuk museum, ha ha, I can still understand 65%...love it too.
You have fun and keep a song in your heart, best regards, Lee.

sarah-najwan berkata...

min--> masalah betul kn..nk lipat satu hal..bab susun lak..adussss

diana--> sangkut2 baju saya xsuka mane..saya anak da 4..mesin kain saje 2 trip setiap hari..kalu xde mesin basuh..saya pom tau la...

uncle lee--> welcome2..and tqvm..

Intan Inn berkata...

erm samalah kita kak pulak tue ramai heos g menolong nie kan...almaklumlah..hehhee...erm amik mood juga nak melipat nii

mama rifQy berkata...

eh eh..same la ngan naa!
tak berlipat!.bile lipat..aik...tetibe ade lak yang tak lipat!

sarah-najwan berkata...

intan inn--> mmg kene ade mai mood..jgn hrp nk berlipat..menggununglah kain tu..huhu

mamarifqy--> saya ank4..lgi bykkk xbrlipat..

rusniza berkata...

emm.. akupun hadapi masaloh samo gak cumanye utk 3 org je... yg besar tu keno pakso lipat sdiri... biasonyo kumpul sapa 2 ko 3 ari sapa penuh bakul baru lipat... penat toksoh royatlah..hihi.

apik pehe berkata...

kak..beli robot la satu..wat lipat kain..robot yg bleh bersila tau

NICK IRFAN berkata...

ape2pun lain kali jgn lupa ye kak... hehehe

sarah-najwan berkata...

ja--> mu ade hero besar..xpo la..

apik--> mahal sgt robot tu..nak kene jago la pulok..

nick--> kain xlupa kot..lipat..lipat..

Das berkata...

yahooo....kain rumah aku setel minggu ni...mok aku ado...hu3

cha berkata...

kita sukaaa lipat kain.