selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 4 Ogos 2011

-NASI ATAU KUIH?-

Assalamualaikum
selamat pagi semua

jika uolls kan
masa berbuka itu selepas makan kurma
makan nasi terus atau kuih-muih dahulu?
sesetengah orang suka makan kuih dahulu
kendian solat maghrib barulah makan nasi

jika saya dan famili
wajib makan nasi dahulu
kuih muih itu akan dimakan
selepas hubby balik terawih
atau antara waktu itu sebelum tidur

tapi sekarang kan..huhu
dengan keadaan saya ini
selepas berbuka sahaja
tanpa edisi mengemas bagai-bagai
semuanya hubby yang buat
saya terus mandi dan solat maghrib
kendian berdushunggggg...tidurrrrrrr
jikalau tidak..mulut mulalah hendak
mengeluarkan segala isi
sobarrrrrr..hehee

hari ini saya terasa semangat untuk masak
hendak masak ikan siakap stimlah..hehe
makan masam-masam memang elok utk keadaan sekarang

p/s: selamat berplan nak masak apa yer..hehe

31 Rajin Komen:

Chekgu Azrine berkata...

tengah mikir nak masak apa gak ni.. hehehe

Izan Ishak berkata...

izan pun sama cam akak...kitorg mmg makan nasi terus. makan kuih tu lepas2 tu lah...

kalau tgh mabuk2 ni...mmg masam2 ajelah yg sedap kan kak~

ajumohit berkata...

Tq kak sbb bg idea nk masak ikan stim... Hehe bagusnya mendpt Suami yg memahami, sronok arr kak...

~izan~ berkata...

cian akak..dugaan sungguh ye kak.

izan pun cam akak,mkn nasi pastu mlm sikit baru kuih2 / puding bagai..

kalau izan,mabuk cam akak sorg2,tak tahu la nak kata apa kena pndai2 sendiri la bgn huhu

JunAina berkata...

terus makan nasi sahaja...kuih pun jarang beli tp dengan anak2 air 2 jug boleh habis.

alhamdulillah...dpt suami yang boleh nak menolong kat dapur.

Kakzakie berkata...

Kakak dah biasa makan nasi. Tapi anak-anak suka makan selain nasi.

Moga cikgu sabar sebab ini ujian juga sebelum mendapat buahhati...

~ yus ~ berkata...

Yus dan anak2 suka nasi. Tapi asben suka kuih-muih atau juadah lain.

Tu pasal yus kalau masak, kena buat dua2...huhu.

Sofya berkata...

aik bunyi macam berbadan dua ja ni.. betul ker?!

saya xleh makan nasi time buka puasa sebab nanti satu apa pun xleh wat.. sakit ulu hati.. sahur nt ja baru makan.. ikutkan lewat sikit leh makan nasi tapi mata xlarat nak buka dah hu3

zaidah berkata...

biasanyer makan nasik dulu baru kuih...lambat betul zai tahu yang cikgu tengah alahan morning sickness rupanyer...

♥cmª shIemª♥ berkata...

asben cma slalu mkn kuih..baru diikuti nasik..

cma mkn kurma pastu kuih muih2 baru solat..

wah...caring nye asben akak...:)

Hanis Azla berkata...

saya pun makan nasi dulu.. kemudian makan kuih dan bubur serba sikit.. lepas terawikh sambung makan kuih lagi..

MamaEma berkata...

perut melayu dan kampung....terus makan nasi...sayang incik suami tu..tolong kemaskan...

Yasminhamid berkata...

saya pun mesti makan nasi... pastu semayang maghrib. kuih tu sampingan jer..

Mama Zara berkata...

dulu2 mmg cari nasik dulu. tp sejak jd ibu, nk makan nasik masa berbuka haru biru...sempat jamah kuih je la

eelobor berkata...

huhuhu...siakap stim???? best tuh

saya makan kurma sebiji, minum air seteguk pastu makan nasi sepinggan. hehehehe

ieda berkata...

saya semua jamah kak .. bukan jamah .. makannnn ekekke
lepas terawih minum air je .. anak2 saya x leh makan lewat2 sgt .. almakklummlahhhhhhhhh !!!!!!!!

Ujie berkata...

eloknya mkn yg ringan2 dulu, bior tak terkezut perut.

Saya plak mmg tak mkn nasi berlauk time buka. Suami pun sama, mkn mi goreng ke..mi kari..asal bukan nasi lauk.

wahida berkata...

kitaorg pun sama..mkn kuih muih tu semua bila mlm sikit...

akak cepat sihat yer...

exora berkata...

biasa la oghe kelate gomo ns dlu...pah2 terawih baru cari kuih2 ko collek ko..hehe
hari nak msk terubuk bakar..

MommyAqil berkata...

aida mkn kuih dulu br nasi..mkn semua tp dlm kuantiti yg sikit dan sambung lg mkn kuih after balik tarawikh..ALhamdulillah setakat ni ok je..hihihi

Akak preggy ke??jeng jeng jeng..

Solihin Zubir berkata...

sy plak, mkn kurma, lpas tu kuih, air n baru nasik.. heheh..

ShErA berkata...

kalau shera biasanya makan kuih dulu... nasi makan kemudian... tp, bln puasa ni selalunya air lebih laku.. hehe

Farah Shamsudin berkata...

farah pun tgh pikir nak masak apa ni kak..

mama tims berkata...

kak..kami mkn kurma sorang seketul dulu...pastu makan kuih sket,pastu mkn nasi...
sambil mkn kiuh balance tdi tu

kak siakap stim mmg sedap kak

Tanpa Nama berkata...

Bunyi azan..mkn kume..pastu kuih..pastu nasik...pastu rotate aper dok depan mata...pastu TERSADAI...erkk..

eiela berkata...

saya makan kurma dulu 3 biji lepas tuh makan nasi. kuih lepas tuh kalau larat, tak larat lepas terawikh la nampaknya.

diana berkata...

saya pun makan nasik dulu biasanya..
kuih2 tu makan time lewat sikit sambil tengok2 tv..

lmbat singgah hari ni.
tak tau kenapa baru sekarang boleh masuk blog awak..

Amy Syaquena berkata...

amy makan kuih dulu , pastu baru makan nasi..pas sembahyang baru sambung balik kuih tue beserta air gelas besar...

MamaYatie berkata...

sama la kita kak..kuih kendian..tu pun kalo ada beli hahaa...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

jgn lupa mkn nasi sis..sian sis skrg ni mesti tak larat kan.

A.s.t.i.n.a berkata...

Astina berbuka terus minum coke... huhu