selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 21 Mei 2010

MASIH TRAUMA ~



ni sekadar illustrasi gambar penjahat yg pecah masuk umah...huhuhu..kn bgus kalu manusia ini sudah dijel..
sampai sekarang trauma ttg 20 april 2010 masih mghantui diri aku..

asal tinggal umah pi mane2 jer jd takut...takut nati blik..tragedi berulang lgi...nauuzubillahiminzalik...

sekarang..langkah2 keselamatan ttp aku praktikkan. antaranya:
  • smpai umah dr skoloh..sebelum nk turun utk buka gate umah..perhatikan depan belakang kiri kanan kot2 ade manusia yg disuspek....
  • kendian...jgn ralit mase nk buka kunci gate..mata mesti sentiase melilau..kot2 tibe2 jer ade manusia jahat..

tp kan..aku lihat jiran2 aku mcm biase jer tinggal umah dgn gate trbuka...tp betullah..kalu tidak kene atas batang hidung sendiri..kite mudah lupa, leka dan alpa...

aku da merasanye...dan berharap sgt..manusia yg berbuat jahat itu telah dpt ditangkap oleh pihak berkuasa...atau harapan yang paling mudah..semoga manusia yang berbuat jahat itu insaf akan perbuatannya...bertaubat nasuha..dosa dgn orang..dio kene minta maaf dgn org itu sendiri...

yg pasti..phobia dan trauma ttp xhilang...berkurang shj...nak2 kalu en husband pi outstation...takutttttnye...setiap mase tido... asik sedar...asal sedar jer..mesti pi check...selak langsir..takut weh..lampu pasang keliling umah..huhu

p/s: kalu bole xnak en husben outstation....ni la sebabnya...traumaaaa.....

0 Rajin Komen: