selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 22 April 2010

TRAGEDI ~~~

tanggal 20 april 2010..satu tarikh yg tidak akan aku lupakan sepanjang hayatku....hal ini kerana RUMAHKU TELAH DIPECAH MASUK oleh manusia yang betul2 tidak ada pegangan agama dalam hidup mereka....sampai sekarang aku masih trauma....
kejadian ini berlaku ketika aku keluar sekejap sahja untuk mengambil anak2 aku di sekolah iaitu pada jam 1.30 ptg...tetapi yg menjadi makrifat dalam hal ini ialah..ketika melalui selekoh keluar dari rumah aku tertengok penunggang dan pembonceng motosikal..hatiku tiba2 terdetik..rupa2nya itu adalah hint yang Allah bg pade kita...
dalam hanya 20 minit aku keluar..kejadian ini telah berlaku...aku tidak menjangka dan benar2 diluar batasab fikiran kejadian ini.selalunya,,hanya mendengar hal2 begini berlaku ke atas jiran kita sahaja...TRAUMA...
apabila aku blik...aku melihat ampaian aku melintang di depan pintu utama...aku pelik kerana ampaian itu berada ditepi rumah..sangkaku angin yg kuat sgt yg tiup... Masya Allah...
bila kuar kete..aku trus hdk mmbuka pintu grill dan pada masa inilah..ya Allah..grill trbuka bgtu sahaja...dikopak..pintu rumah dikopak..luruh lemah sejuk beku trketar2 aku masuk dlm rumah dan melihat dlm bilik...tidak diselongkar ttp pintu almari trbuka..dan sepantas kilat...aku tringat laptop di atas katil..ya Allah..hilang bersama2 brodben..
aku melilau mncari benda2 lain...dan yg dpt dipastikn hilang ialah cincin perkahwinanku...ayah...sedih...cincin kawin hilang..spt di bawah..lebih kurang la...
dan laptop kesayanganku..dibeli hasil titik peluh menanda kertas...lenyap bersama2 data yg penting...foto2 anak4ku...aku begitu sedih...teringat2 akn lptopku ini...lebih kurang la pic kt bwh ni..huhuhuhuhuhu.....

dan broadband...penghubung dunia maya antara rakan..dunia tanpa sempadan,,juga hilang...aduyai..jenuh nk pi terminated sim card tuh...baru perompak xle guna..

aku terfikir2 hikmah kejadian ini...Allah ingin menguji hambanya agar lebih ingat akanNya...aku benar2 percaya setiap perkara yg berlaku akan ade hikmah yang amat baik utk aku sekluarga...

p/s: tapi yg betul2 touching ialah..semasa kejadian ini..aku menempuhi bersama2 keempat2 anakku..suamiku yg tercinta sedang berkursus di KL....dpt x anda bayangkn bagaimana perasaan aku dan anak2ku.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....petang ni baru dia blik dr KL...

ayahhhh..cptttt sampaiiiii....[SEBAK]....

3 Rajin Komen:

fahnurhuda berkata...

huhu...sdhnye...trt sebak gak..dulu duk dgr citer org je ..skang ni citer family yg terdekat..sabar deh...ALLAH uji kt sbb dia syg ke kt..jgn lupa bce doa pelindung sokomo...hanya ALLAH sahaja penolong kt..hasbunallah hi wa nik mal yakin

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
MamaYatie berkata...

sekelip mata jer kan...mintak dijauhkan hendaknya