selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 11 Ogos 2010

SIAP SIAGA~

sepatutnya aku mcm tajuk n3 tu
siap siaga bermaksud siap sedia
utk menghadapi puasa la..

tp disebabkn mak kureng bersedia
bukn kureng ape > lauk pauk/sayur mayur mentah
jadi masakan utk sahur hanyalah
NASI GORENG + AYAM GORENG KUNYIT jer...

tu la mak..
bizi memblog n muka buku..hehe
da insap..da insap..

jd pada hari ini
mak dgn semangat berkobar2 dan membara
akan memasak utk santapan berbuka hari pertama puasa ialah:

1. sup tulang spesel
2. kailan ikan masin
3. telur dadar
4. ayam goreng
**ni gambar yg digooogle tau..bukn hok sbenar dimasak i..heheh
okeh x?
tu je la mak mampu pkir skrg
nk masak ni kene tau menu
kalau x..memang la pening putar alam wey...
tu jd jem nk masak
last2...masak tunjuk jer...

tapi niat da ada yg pentingkn...

p/s: blik skoloh pi bli bahan2 masak
harap2..aku sihat walafiat..hari pertamakn
mcm bdk2 lak..heheh

8 Rajin Komen:

Yasminhamid berkata...

selamat berpuasa... saya plan nak masak sweet sour bawal ngan sayur kobis goreng jer... menu lain tgh pikir lagi...

sarah-najwan berkata...

tu da mantap..tu jgk menu saye esok kot..xpe..blog msk byk..kutip jer..

Taska Ummi berkata...

uihh kak sedapnya sop...teringin pulak aku kak..nanti akan ku buat jugak..aku ri ni tomyam jer tok sekali makan ajo..ikan2 goreng...cukup tok berbuka lah..kuih beli kedai..suami liza buk a gerai kat bazar ramadhan...jual lauk katanya..

sarah-najwan berkata...

tu la jah..masok rikas2 je..
somi liza cgu BM tu ke?
dia da keje kt mersing ek?

jah..kalu bazar mersing...i miss kebab pok cik bomba tu...best gilosh..waaaa..nk mkn...kang i fly to mersing...huhu

Tie Lee berkata...

waaa...nk masak sempat googles lagi tu....aku kalu googles alamat kenyang ngan yg tu je la.....hu3...aku wat ayam pedas ngan masak lemak je lerr....

sarah-najwan berkata...

yuhuuuuuuuuuu...gooogle tu inspirasi tau...mari idea nok masok wey..

Tie Lee berkata...

aku tokde nok googles la weh...tenet slow kat sekoloh...balik2 nok masok doh...kalu aku balik googes dulu alamak pakat kelih hok tu je lerr...hu3

sarah-najwan berkata...

hehe...aku gune berukben skoloh..wayarless xmain la..slow mlow..ari ni gooooooogle lgi..