selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 1 Disember 2010

^ KENAPA BERBLOG? ^

salam semua
malam ini terasa
ingin bercerita tentang
mengapa uolls ada blog??

jika saya
mula-mula membuat blog
kerana saya:
suka tengok blog orang lain yang cantik-cantik
dan berfikir bahawa orang ada kita pom hendak jugak..hihi

kemudian..dengan perasaan itu
blog saya tidak meriah
mungkin sebab kurang ilmu
dalam memblogging
kesukaan saya lama-lama menurun
dan semakin menyepi

selepas hampir setahun
kesukaan saya berubah menjadi minat
minat untuk berkongsi cerita juga dengan orang lain
tidak hanya membaca yang orang sahaja

maka..sedikit sebanyak
ilmu tentang memblogging saya belajar
baru tahu pasal blog walking
baru tahu pasal folow-mollow
baru tahu pasal berkomen-komen

untuk sampai ke tahap ini
banyak juga cabarannya
cabaran untuk menulis entry
agar sebarang tulisan kita tidak menyentuh sensitiviti orang lain
cabaran masa untuk berdampingan dengan blog
kerana antara kita ada yang bekerjaya
cabaran traffics untuk motivasi
dan cabaran paling utama..line 3G..hehe

apa-apa sebab yang difikirkan
percayalah..bukan semua orang
boleh membina sebuah blog sendiri
hasil usaha sendiri
kerja keras sendiri
kita patut yakin kepada diri kita
kerana tanpa itu..kita tidak akan berjaya..

p/s:..saya macam kering idea malam ini..ingat dekat along dan angah ke???

26 Rajin Komen:

dya adriza berkata...

Saya berblog sebab minat menulis. sangat minat sampai nak ketengahkan penulisan saya, dan ada tempat utk saya berceloteh.

lama2 tau pasal blog, Alhamdulillah, byk yg saya belajar ^^

sweetsal berkata...

sebelum ada blog sendiri, akak memang suka baca blog org lain, lama2 terus minat nk buat blog, jeles tgk org ada blog..hehe

Unknown berkata...

yong pon masih blaja lagi :)

jemput join GA yong yer

http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

Misz-ella berkata...

saya blog utk suka-suka dan isi masa lapang. hehe ..

Cikgu, saya penah buat entry kenapa kita bukak blog dan bagaimana ia bermula dulu. Hehe ..

Unknown berkata...

yer la, semua pun bermula dgn zero.. berdikit.. belajar sikit2.. memula rasa tak best, lelama addicted plak... tp tu le kdg2 x sempat nak jengah blog kwn2.. lebih lagi bila dah semakin ramai kawan... huhuuu..

Memory berkata...

kak, shera blog untuk seronok2 dan hilangkn stress... seronok bila dpt tulis sesuatu kt blog... lg satu, smbl2 tu dpt knl kwn baru...

Solihin Zubir berkata...

sy buat blog sbb sy suka membaca..
suka berkongsi..
kdg2 sbg tempat untuk meluah dan mengimbau kisah silam...
slain mngerat silaturrahim sesama blogger.. hehehe..

Pija Madzlan berkata...

Saya suka berleter...nk leter ikut mulut telinga sendirik taklarat nk dengar...maka berleter secara bertulis je lah :D

Bee berkata...

ermm aper yer..bee mang suka lahhh

sarah-najwan berkata...

dya=minat tu penting..kita akn mahir nati..sama cam akak

kaksweet=hehe..jika org ada..kita pom bole kan kak

alinac=sama lah..byk bende kena blaja..
kakchikella=isi masa lpg juga satu faktor..owh..nati saya terjah jika sempat..

kakyong=tang addicted tu xmenahan..huhu..saya addicted skrg ni..

shera=juga benar bole hilangkn stresss..dan berkwn maya

solihin=opkos sb byk blog yg berinfo..tingkatkn pengetahuan di smping kwn2 maya..

sarah-najwan berkata...

siti sifir=bagus jugak..melaluinya kita dpt tgk kembali..

bee=kita serupaaa...

Ciklinn berkata...

ciklinn berblog sbb sengal dah duk umah sorang2... berblog dapat kenal kawan2.. so pale sikit rilisss hehheehehheh

Lelord berkata...

hehhe lela mula berblog sept 2009, ms kije as Guru Pentaksir kat SJKC Jementah..boring time tu pasal sumer tugasan dh beres..so sj suke2 isi masa lapang. hahaha masa tu kije2 kerani pun lela balun gak pasal sgt la boring

Miss Yaty berkata...

yaty nak jadi macam kak sarah jugak..hiihiih..tetiba..

:)

noor berkata...

kak sarah
hobi bertambh skrg 'berblogging' hihihi
family nor duk kt pancing kak

Ayu berkata...

salam kak rozi~
sy suka blogging sbb suka share cerita2, pendapat n ilmu ngan org.
mula2 pun 0 ilmu ttg blogging lama2 tau sikit2..huhu..

Aretikz berkata...

Err.. err.. Biarlah rahsia.. boleh? haha..
Apapapun.. bila menerjah dunia blog.. makin bertambah pengetahuan.. hehe..

En iLHAM berkata...

sy pun dah tak ingat kenapa saya berblog.huhu
sebab dah lama jugak
2 tahun lepas
mase tu tgh boring2 xtau nak watpe lepas abes matrik

n.hasleena berkata...

salam kak..
emm...mula2 mmg tak tahu langsung dunia blog nie..
ada 'orang tu yang ajar' hehehe
haa...ni dapat satu benda baru lagi nie kak..
dapat tag...tak reti lah pulak nak buat...
adoiiii hehehe...akan cuba nnt..

nazirulhazwan~ berkata...

takde jalan mudah utk berjaya:)
if blog di buat utk suke2 layankan aje suke2.
tp klu nak glamer, pelan2 la.toksah nak laju2:P

sarah-najwan berkata...

ciklinn=betul jugak kan..bosan ni parah sebenarnya..kita jadi jemm..

lelord=hehe..bgus gak buat blog..ada mende nk buat

yaty=bole3...

noor=molek tu..la..panching je..bole jumpa tu..rmai blogger mak budak kat kuantan nih..

ayu=betul..kita bole kongsi maan2 yg baik

aretikz=mmg tmbh ilmu

syamil=saya tau..batch kamu tu
major ade blog kan..

leena=nati akak tlg..

nazirul=byk sb org buar blog..

aibaks berkata...

selamat berblog kak!

Gayahspears berkata...

tulis ja apa2 akak..
jnji update..huhu
gayah pon da ketandusan idea ni :(
tu yg buat umah baru JOM BERBLOG utk bg tip n toturial..huhu

AngahSayang2314 berkata...

apa2 pun selamat berblogggg

noor berkata...

bleh jumpa ni kan kak..best tuh

CIK TOM berkata...

cik tom berblog sbb suka tgk adik rajin berblog..hehe

p/s; seminggu cik tom tak online..skang sesi balas jejak komen!